Ferrari hoopt op januari-debuut nieuwe auto
De F2006, zoals de nieuwe Ferrari volgend seizoen waarschijnlijk gaat heten, maakt als het even kan in januari al haar debuut. De laatste paar seizoenen was de Scuderia vaak één van de laatste teams die met de nieuwe bolide ging testen. Nu hoopt men dat te kunnen voorkomen. ,,Een hybride-wagen heeft al met de nieuwe motor gereden, dit is ook het plan voor de aankomende tijd. De nieuwe auto moet dan, eerder dan gebruikelijk, in januari komen. We moeten veel aandacht aan de motor besteden, vandaar dat deze al kilometers gemaakt heeft. De komende tijd zullen we non-stop werken aan verbeteringen", vertelt technisch-directeur Ross Brawn in Japan.
Zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher geniet doorgaans tussen oktober en januari van een vakantie, om de batterij na een slopend seizoen weer op te laden. Volgens Brawn hoeft het vervroegde debuut van de nieuwe wagen niet te betekenen dat dit gaat veranderen. ,,Als we in januari gaan testen hoeven we ons niet meteen bezig te houden met de laatste details voor de motor, dus we hoeven Michael niet vanaf het eerste moment in te zetten. De betrouwbaarheidstesten kunnen ook door iemand anders gedaan worden", besluit de strateeg.
Dit nieuws houdt vrijwel zeker in dat de Italianen in 2006 zullen starten met de nieuwe auto. Ook dat is de afgelopen jaren nog wel eens anders geweest, niet onregelmatig begon men met een doorontwikkeling van de oude auto alvorens deze na enkele races in te wisselen voor het nieuwe exemplaar. Mogelijk heeft de slechte seizoensstart van 2005, samen met de regelveranderingen, te maken met dit besluit.
KVN
Zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher geniet doorgaans tussen oktober en januari van een vakantie, om de batterij na een slopend seizoen weer op te laden. Volgens Brawn hoeft het vervroegde debuut van de nieuwe wagen niet te betekenen dat dit gaat veranderen. ,,Als we in januari gaan testen hoeven we ons niet meteen bezig te houden met de laatste details voor de motor, dus we hoeven Michael niet vanaf het eerste moment in te zetten. De betrouwbaarheidstesten kunnen ook door iemand anders gedaan worden", besluit de strateeg.
Dit nieuws houdt vrijwel zeker in dat de Italianen in 2006 zullen starten met de nieuwe auto. Ook dat is de afgelopen jaren nog wel eens anders geweest, niet onregelmatig begon men met een doorontwikkeling van de oude auto alvorens deze na enkele races in te wisselen voor het nieuwe exemplaar. Mogelijk heeft de slechte seizoensstart van 2005, samen met de regelveranderingen, te maken met dit besluit.
KVN