Het momentum lijkt even bij Ferrari te liggen, in het gevecht met Renault. Door de twee zeges staat de druk er bij het Franse team nu op: er moet antwoord gegeven worden. Giancarlo Fisichella denkt dat Ferrari met nieuwe, zachtere banden van repliek kan worden gediend. Dat de Franse renstal twee keer achter elkaar niet heeft gewonnen, schijnt mede te kunnen worden verklaard door de Michelin-banden. Het rubber zou de laatste twee races niet optimaal zijn geweest. McLaren, dat op de Nürburgring dezelfde banden gebruikte, kampte zelfs met grote(re) gripproblemen. Daarom kiest het team van Ron Dennis dit weekend eveneens voor een meer agressieve aanpak.

,,De laatste twee races werden verreden op circuits die veel op elkaar leken. Vandaar dat we met dezelfde compound reden. Mogelijk is dat de reden van onze mindere vorm”, suggereert Fisichella tegenover Formule 1 RaceReport-medewerker Adam Cooper. ,,Want in de eerste drie races zaten we er prima bij. Toch ben ik ervan overtuigd dat het hier in Barcelona weer beter gaat, al zal Ferrari het ons hier ook moeilijk maken. We hebben nu betere banden, dus kom maar op. Ik denk dat wij in het voordeel zijn, omdat we nu gebruik maken van een zachtere compound.”

Fisichella verwacht er dus veel van en als het even kan wil hij winnen. Maar dat kan hij wel zeggen, de laatste weken valt ’Fisico’ erg tegen. Hoe harder hij roept dat hij wil zegevieren, hoe teleurstellender zijn weekend is. En dan te bedenken dat zijn contract afloopt aan het einde van het seizoen. Al ontkent hij dat dit extra druk met zich meebrengt.

,,Ik sta niet onder druk, ik heb veel problemen gehad en blijf mijn best doen. Daarom is het team nog steeds tevreden over mij. Tot op heden heb ik één probleemloos weekend gehad, in Maleisië. En toen won ik meteen.” Hij somt op: ,,In Bahrein een probleem met de motor, vervolgens sloeg de motor af in Australië en daarna had ik twee keer problemen in de kwalificatie. Afgezien daarvan gaat het naar behoren.”

Ondanks het feit dat hij veel pech heeft, zoals hij het zelf omschrijft, is hij zich bewust van de geruchten die de ronde doen. Er wordt in het geruchtencircuit namelijk gezegd dat Kimi Raikkonen in 2007 wel eens Renault-coureur zou kunnen zijn. En testcoureur Heikki Kovalainen hoopt nog steeds op promotie.

Wordt de Romein het kind van de rekening? ,,Wat ik ervan weet heeft Kimi drie opties. Hij kan ervoor kiezen om bij McLaren te blijven, of een transfer naar Renault of Ferrari. Maar dat heb ik ook van horen en zeggen. Ik wil graag bij Renault blijven. Mijn verwachting is dat er rond Monaco of Silverstone wel wat bekend wordt”, besluit de Italiaan.