Word nu abonnee van het snelste blad van Nederland. Voor slechts €60,– krijg je met ingang van 2011 naast de 19 reguliere uitgaven ook de PreviewSpecial en het Jaaroverzicht! Nummer 2 is nu uit, met aandacht voor onder meer Ferrari, Michael Schumacher en Nick Heidfeld.

 

 

‘Ik heb gewoon iets meer tijd nodig’
Was Michael Schumachers terugkeer in 2010 werkelijk zo’n flop als zijn critici beweren? Als je puur naar zijn prestaties kijkt, heeft de rentree van de eeuw inderdaad niet gebracht wat we ervan hadden verwacht. Aan Schumi de taak te bewijzen dat zijn terugkeer wél een goede zet was. Hijzelf heeft er het volste vertrouwen in.

 

‘Je moet dit werk niet doen omdat de coureurs er lekker uitzien’
De tijd dat de enige vrouwen in de Formule 1 pitspoezen of gridgirls waren, is voorbij. In een sport die van oudsher gedomineerd wordt door mannen, nemen steeds meer dames belangrijke posities in. Formule 1 sprak vier van hen over hun werk en over de vooroordelen waar ze daarin tegenaan lopen.

 

‘Mijn carrière is nog niet voorbij’
Duitser met 10 jaar Formule 1-ervaring, liefhebber van een flinke baard en hippe zonnebrillen, zoekt Formule 1-stoel. Het zou een advertentie van Nick Heidfeld kunnen zijn. Zijn zoektocht naar een stoeltje lijkt bij voorbaat kansloos, maar van opgeven wil hij niet weten. “Formule 1 is én blijft mijn doel.”

In een vloek en een zucht
Toleman was maar vijf seizoenen actief in de Formule 1, maar lanceerde wel de carrières van topontwerpers Rory Byrne en Pat Symonds. Het team zal vooral worden herinnerd omdat het een onbekende Braziliaanse coureur een kans gaf. 

Anders dan anders
Terwijl een bezoekje aan het circuit zo langzamerhand onbetaalbaar wordt, en je je hebt neergelegd bij het feit dat McLaren of zelfs HRT je nooit zal vragen om voor hen te gaan rijden, wil je als doorgewinterd fan wel eens wat anders. Gelukkig zijn er veel alternatieve manieren om de Formule 1 te beleven. Welke je kiest, hangt vooral af van je gevoel voor avontuur en de omvang van je portemonnee.