Een wel heel opmerkelijk inititiatief van Bridgestone. De rubber producent uit Japan is op zoek naar jonge autosport journalisten. Een opmerkelijk initiatief van Bridgestone. De Japanse bandenfabrikant is onder de noemer ‘Bridgestone e-reporter’ een talentenjacht begonnen onder jonge journalisten die dromen van een carrière in de autosportjournalistiek. Uiteindelijk krijgen zeven finalisten de kans tijdens een Europees Grand Prix-weekend een verslag te maken van een race in de nieuwe GP2 klasse, waarbij ze met alle teams en coureurs kunnen spreken. De artikelen zijn nadien te lezen op de websites van GP2 en Bridgestone.

De winnaar verdient een reis naar de Japanse hoofdstad Tokio, en krijgt een rondleiding bij Bridgestone. Bovendien wordt een nog niet bij name genoemd ‘belangrijk evenement’ bezocht. De Grand Prix van Japan? In de jury zit onder anderen ITV coryfee Tony Jardine, de Olav Mol van de Britse televisie.

Alle journalistiek- en communicatiestudenten in de leeftijd van 18 tot en met 30 jaar kunnen zich in beginsel aanmelden via www.bridgestone-eu.com/e-reporter . De sluitingsdatum is maandag 14 maart om 12 uur.