Romain Grosjean wil de buitenwereld nog niet vertellen waar hij volgend jaar rijdt, maar is er steeds meer van overtuigd dat hij de juiste keuze heeft gemaakt.

De keuze ging voor Grosjean tussen zijn huidige team Lotus en nieuwkomer Haas, waarbij de Fransman volgens de laatste geruchten voor Haas heeft gekozen. De deal zou zelfs vorige week, tijdens het raceweekend in Singapore, al beklonken zijn. Daar liet Renault-topman Cyril Abitbeoul zich immers ontvallen dat hij het jammer vindt dat hij Grosjean niet heeft kunnen behouden voor als Renault Lotus zeer waarschijnlijk overneemt.

De verwachting is dat Grosjean dinsdag wel eens gepresenteerd kan worden als coureur van Haas, dat dan een persconferentie belegt. Haas heeft bevestigd dat er dan in ieder geval één coureur gepresenteerd wordt, al hoeft dat niet per se Grosjean te zijn: het Amerikaanse team is naar verluidt ook al enige tijd rond met Ferrari-testrijder Esteban Gutiérrez.

Grosjean zelf houdt zich openlijk in ieder geval nog op de vlakte. Wat hij echter wel kwijt wil ten overstaan van Motorsport.com, is dat hij weet hoe zijn toekomst eruitziet en daar blij mee is: “Hoe meer ik er over denk, hoe gelukkiger ik ben met de keuze die ik heb gemaakt. Dit zijn geen makkelijke beslissingen, maar wel dingen die horen bij het leven als coureur.”

Haast met een bekendmaking heeft Grosjean niet, vertelt hij, wat dan weer lijkt aan te geven dat het dinsdag wel eens om Gutiérrez kan draaien tijdens de persconferentie van Haas. “Ik heb geen deadline, maar het zal niet lang meer duren voor bekend wordt wat ik ga doen”, meldt Grosjean.

Lotus
Grosjeans huidige formatie Lotus bevestigde eerder al wel dat het ook in 2016 weer aantreedt met Pastor Maldonado. De vermoedelijke overname door Renault is nog altijd niet officieel rond, al schijnen er achter de schermen al de nodige deals getekend zijn. Als mogelijke opvolgers voor Grosjean worden Jean-Eric Vergne, Kevin Magnussen en Esteban Ocon genoemd.

De overname door Renault kan voor Lotus overigens niet vroeg genoeg rond zijn. Het team kampt niet alleen met grote schulden, maar heeft ook last van een gebrek aan cash. Daardoor arriveerde de vracht te laat in Japan en zit het bovendien zonder hospitality, want die rekeningen zijn niet betaald. Teamleden moeten het doen met de gastvrijheid van andere teams of fastfood en snacks, zoals testrijder Jolyon Palmer op Twitter laat zien.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."