Het ziet er steeds meer naar uit dat Nick Heidfeld in 2006 voor BMW uitkomt in de Formule 1. Volgens de website van het Britse magazine Autosport kan er binnen enkele dagen overeenstemming zijn bereikt.


De Duitser uit Mönchen Gladbach had al een overeenkomst voor de seizoenen 2007 en 2008, maar nog niet voor 2006 omdat Williams nog steeds een optie op hem heeft. Die optie loopt vandaag af.

Autosport beroept zich op bronnen die aangeven dat Williams de optie alsnog opneemt, maar bereid is Heidfeld aan BMW te ‘verkopen’. Wie naast Mark Webber komend seizoen de tweede Williams bestuurt is nog altijd ongewis. Jenson Button heeft een contract met het team, maar weigert van BAR over te komen nu BMW als motorleverancier opstapt. (Cosworth levert komend seizoen nieuwe 2,4 liter V8 krachtbronnen, red.)

Bovendien verdwijnt ook hoofdsponsor Hewlett Packard. Williams heeft daarnaast de Michelin-banden ingeruild voor Bridgestones. Bij een eventuele zaak voor de Contract Recognition Board zijn dat punten waarop Button zou kunnen ‘scoren’, en onder de deal met Williams zou kunnen uitkomen. Uiteraard tegen aanzienlijke betaling.

Het heeft er derhalve alle schijn van dat Antonio Pizzonia, Nico Rosberg en BAR-testrijder Anthony Davidson de strijd aangaan voor de tweede cockpit naaast Webber. ,,Het hangt allemaal vast aan wat Jenson doet’’, aldus Werner Heinz, de manager van Nick Heidfeld in Autosport magazine.