In tegenstelling tot eerdere berichten, dat Honda alleen op motor-gebied Super Aguri zal ondersteunen, is nu bekend geworden dat de samenwerking tussen beide teams zal worden uitgebreid. Volgens de laatste berichten krijgt Super Aguri hulp bij de bouw van het chassis

Honda teambaas Nick Fry verklaarde nog vorige week bij de teampresentatie van de RA106, dat Super Aguri een onafhankelijk team is en geen B-team van Honda. De samenwerking zou dan ook niet verder reiken dan enkel het leveren van motoren, zo zei Fry.

Maar nu hebben bronnen aan Autosport gemeld dat Honda veel meer gaat doen dan dat. Zo zou Super Aguri kunnen rekenen op een flinke portie hulp bij de bouw van het SA106-chassis, dat 23 april bij de Grand Prix van San Marino haar opwachting maakt.

Volgens de berichten worden de vroegere Mugen-Honda projectleider Tenji Sakai, de voormalige Honda race-engineer van Nigel Mansell, Akihiko Koiki en chassisontwerper Kazuhiko Shimada aan het Super Aguri team ter beschikking gesteld. Daarnaast kan het nieuwe Japanse team tijdens raceweekeinden een beroep doen op acht Honda-medewerkers.

,,De ondersteuning komt niet zozeer uit Brackley (de thuisbasis van het Honda Racing F1 Team, red.), maar meer uit Japan”, legt Honda Racing Development president Yasuhiro Wada uit. ,,Zij (Super Aguri, red.) werken met een oud chassis van Arrows en die zal niets met de werkzaamheden in Brackley te maken hebben. Wat hulp van Honda Racing Development is echter wel mogelijk”, geeft Wada toe.

LP