Honda werkt aan radicale vernieuwingen
Honda plant een aantal 'radicale' veranderingen aan de RA107. Volgende maand moet de verbeterde auto zijn debuut maken bij de Grand Prix van Japan. De modificaties waaraan Honda werkt zijn vooral bedoeld als test van nieuwe componenten die op de Honda van volgend jaar moeten komen; omdat Honda dit jaar al als verloren kan beschouwen, heeft het team besloten om dan maar een vroege start te maken met de RA108.
De eerste nieuwe onderdelen waarmee Honda in Japan op de proppen komt, zijn nieuwe bargeboards, ontworpen door Honda's nieuwe aerodynamici Loic Bigois en John Owen. Volgens Jacky Eeckelaert, hoofd-engineer van Honda, was het al lang de bedoeling om modificaties aan de RA107 door te voeren voor de laatste drie races van het jaar. Maar door de komst van Bigois en Owen is het doel daarvan iets aangepast.
,,We hebben een nieuwe ontwerpfilosofie en een ander designconcept vastgesteld voor onze nieuwe auto'', aldus Eeckelaert tegen onze collega's van Autosport.com. ,,Bigois en Owen willen die nu alvast testen – al is de huidige auto volgens een andere filosofie ontworpen.''
,,Ze willen de nieuwe onderdelen graag uitproberen, en waarom niet? Met onze huidige plek in het kampioenschap maakt een beetje experimenteren toch niet meer uit. Alles wat we nu kunnen proberen is om voor volgend jaar een auto te bouwen die beter presteert dan deze is meegenomen.''
DP