Horner en Liuzzi willen Doornbos
Christian Horner en Vitantonio Liuzzi. Allebei hopen ze er op dat Robert Doornbos in Melbourne op de grid staat als coureur. Op het circuit van Barcelona loopt FORMULE 1.INFO Christian Horner tegen het lijf. ,,Verrast om me hier te zien?” De kersverse teambaas van Red Bull Racing heeft er net een lunch met David Coulthard, Vitantonio Liuzzi en Christian Klien opzitten. Wat er aan tafel besproken is, wil Horner niet prijs geven. ,,Ik kan sowieso niet veel vertellen. Jullie willen weten wie er in Melbourne rijdt. Nou, dat weten we zelf nog niet eens. We nemen pas vlak voor de start van het seizoen de beslissing. We hebben geen haast. Dus verwacht geen onverwachte aankondigingen van ons.”
Horner is onlangs, onverwachts, aangesteld als teambaas van Red Bull Racing. Daarnaast behoudt hij de eindverantwoording over zijn GP2-team Arden. Vorige week werd bekend dat hij op verzoek van Robert Doornbos het contract met de Nederlander ontbonden heeft. ,,Jammer dat Robert vertrekt. We hebben vorig jaar een fantastisch seizoen samen gehad. Maar hij wil nou eenmaal graag Formule 1 rijden. Wie ben ik dan om hem tegen te houden.'' Na de laatste Formule 3000-race van het seizoen verklaarde Horner dat Robert er verstandig aan zou doen om nog een jaar GP2 te doen. Puur om meer race-ervaring op te doen. Horner: ,,Daarna is er natuurlijk veel gebeurd. Hij heeft drie vrijdagtests voor Jordan gedaan en veel indruk gemaakt. Er zijn argumenten voor en tegen een jaar GP2. Het belangrijkste is, hoe Robert erover denkt. Ik hoop dat Jordan hem snel duidelijkheid geeft. Want ik kijk er naar uit om met Red Bull tegen hem te racen.''
Datzelfde geldt voor Liuzzi. ,,Een week geleden sprak ik Robert nog aan de telefoon. We zijn goede vrienden geworden vorig jaar. Het zou dan ook geweldig zijn als we op het hoogste niveau tegen elkaar kunnen strijden. Of dat er in zit? Ik weet het niet. We praten niet veel over Formule 1. De contracten zijn meestal geheim, weet je.''
Tijden Barcelona, 19 januari (tussenbalans tot 13.30 uur)
1. Mark Webber – Williams BMW – 1:16.627 – 34 ronden
2. Nick Heidfeld – Williams BMW – 1:16.987 – 34
3. Michael Schumacher – Ferrari – 1:17.052 – 65
4. Vitantonio Liuzzi – Red Bull – 1:18.035 – 39
5. David Coulthard – Red Bull – 1:18.210 – 30
6. Jarno Trulli – Toyota – 1:18.724 – 46
7. Ralf Schumacher – Toyota – 1:20.704 – 15
1. Mark Webber – Williams BMW – 1:16.627 – 34 ronden
2. Nick Heidfeld – Williams BMW – 1:16.987 – 34
3. Michael Schumacher – Ferrari – 1:17.052 – 65
4. Vitantonio Liuzzi – Red Bull – 1:18.035 – 39
5. David Coulthard – Red Bull – 1:18.210 – 30
6. Jarno Trulli – Toyota – 1:18.724 – 46
7. Ralf Schumacher – Toyota – 1:20.704 – 15