Hydraulica nekt Doornbos
Het zag er zo goed uit voor Robert Doornbos. Hij was hard op weg de beide Jordans en teammaat Albers in zijn tweede Grand Prix achter zich te houden. Een hydraulisch probleem stak daar echter een stokje voor. Door de grote chaos bij de start kan Doornbos al in de eerste ronde opschuiven naar de vijftiende positie, vlak achter Minardi-genoot Christijan Albers. Barrichello en Alonso kunnen na de startproblemen de opmars echter weer inzetten, waardoor de Nederlanders vlak voordat ze hun eerste pitstop maken twee posities terugvallen.
De strategie van de Rotterdammer pakt overigens goed uit. Hij komt na zijn pitstop in de achttiende ronden voor zijn stalgenoot de baan op. Doornbos loopt vanaf dat moment ronde na ronde in op Narain Karthikeyan, die voor hem op de vijftiende positie ligt, en bouwt tegelijkertijd ook een goede voorsprong op ten opzichte van Albers. In de achtentwintigste ronde komt Doornbos’ opmars echter tot een einde, wanneer hij de race moet verlaten met een hydraulisch probleem.
Robert Doornbos: ,,Enorm jammer dat we de race niet hebben kunnen finishen. Mijn snelheid was goed, en we hadden de juiste keuze gemaakt in zowel onze strategie als banden. Met de Jordan van Karthikeyan in mijn vizier viel opeens de hydraulica weg, waardoor ik de auto aan de kant moest zetten. Geen probleem, het is en blijft immers een mechanische sport. Ik kijk nu uit naar volgende week zondag, waar ik in mijn thuisstad Rotterdam een show zal geven in mijn Minardi tijdens ‘Monaco aan de Maas’. Ik hoop dat ik alle Nederlandse F1-fans daar mag tegenkomen!”
PPB