Jerez dag 4: Villeneuve verrast
Waar Jacques Villeneuve tot op heden vooral werd geplaagd door een BMW-bolide die stilviel, kende de Canadees vandaag geen problemen. Hij reed maar liefst 101 ronden en was met een tijd van 1:18.752 en passant ook de snelste coureur van de dag. Hiermee was de BMW-coureur bijna een seconde sneller dan Pedro de la Rosa, die vandaag de tweede tijd liet noteren. De McLaren-coureur focuste zich op het testen van de Michelin-banden. Hij deed dit met een V10-krachtbron die in feite was omgetoverd tot een V8-motor omdat er maar acht cilinders werkten.
De Toyota-coureurs – die deze zaterdag als derde en vierde besloten – reden nagenoeg gelijke tijden. Testpiloot Ricardo Zonta was een fractie sneller dan Jarno Trulli, die tevreden terugkeek op de tests van deze week. ,,We hebben veel gereden met de nieuwe TF106 en de V8-motor heeft het ook goed gedaan. De betrouwbaarheid was dik in orde. Ook hebben we veel geleerd over de Bridgestone-banden, die voor ons nog altijd nieuw zijn."
Alexander Wurz en Marc Gené, die beiden de beschikking hadden over een interim-bolide met V8-krachtbron, sloten aan achter de Toyota’s. Voor beide testcoureurs was het een drukke dag getuige de 111 ronden die ze allebei lieten noteren.
Bij MF1 Racing maakten verschillende coureurs hun eerste opwachting achter het stuur van een F1-bolide. Markus Winkelhock was de snelste coureur van het Russische team, zijn beste rondetijd was meer dan een seconde sneller dan die van Roman Rusinov. Fabrizio del Monte was de langzaamste nieuwkomer. De Italiaan besloot de vierde testdag van de week in Jerez op de tiende en laatste plek.
Hiermee was Del Monte tevens langzamer dan Christijan Albers, die vandaag een dag vol problemen beleefde. Hij kon door problemen met de benzine-injectie en met de elektronica slechts 25 ronden rijden. ,,We hadden veel problemen vandaag, desondanks heeft het team keihard gewerkt aan de auto. Deze omstandigheden in ogenschouw nemend kan ik niet anders zeggen dan dat ze goed werk hebben verricht", loofde Albers het team op zijn eigen website. ,,Dit is tevens de reden dat testen zo belangrijk is. Problemen als deze komen eerder aan het licht en nu kunnen we ze oplossen voordat het seizoen echt begint."
Morgen testen de Bridgestone-teams op een kunstmatig onder water gezette baan.
De tijden:
1 Villeneuve, BMW-Sauber, (M), 1:18.752, 101 ronden
2 de la Rosa, McLaren-Mercedes, (M), 1:19.533, 94
3 Zonta, Toyota, (B), 1:19.805, 60
4 Trulli, Toyota, (B), 1:19.870, 77
5 Wurz, McLaren-Mercedes, (M), 1:20.219, 111
6 Gene, Ferrari, (B), 1:20.246, 111
7 Winkelhock, MF1-Toyota, (B), 1:20.856, 52
8 Rusinov, MF1-Toyota, (B), 1:21.990, 29
9 Albers, MF1-Toyota, (B), 1:22.683, 25
10 del Monte, MF1-Toyota, (B), 1:24.350, 27 KVN
De Toyota-coureurs – die deze zaterdag als derde en vierde besloten – reden nagenoeg gelijke tijden. Testpiloot Ricardo Zonta was een fractie sneller dan Jarno Trulli, die tevreden terugkeek op de tests van deze week. ,,We hebben veel gereden met de nieuwe TF106 en de V8-motor heeft het ook goed gedaan. De betrouwbaarheid was dik in orde. Ook hebben we veel geleerd over de Bridgestone-banden, die voor ons nog altijd nieuw zijn."
Alexander Wurz en Marc Gené, die beiden de beschikking hadden over een interim-bolide met V8-krachtbron, sloten aan achter de Toyota’s. Voor beide testcoureurs was het een drukke dag getuige de 111 ronden die ze allebei lieten noteren.
Bij MF1 Racing maakten verschillende coureurs hun eerste opwachting achter het stuur van een F1-bolide. Markus Winkelhock was de snelste coureur van het Russische team, zijn beste rondetijd was meer dan een seconde sneller dan die van Roman Rusinov. Fabrizio del Monte was de langzaamste nieuwkomer. De Italiaan besloot de vierde testdag van de week in Jerez op de tiende en laatste plek.
Hiermee was Del Monte tevens langzamer dan Christijan Albers, die vandaag een dag vol problemen beleefde. Hij kon door problemen met de benzine-injectie en met de elektronica slechts 25 ronden rijden. ,,We hadden veel problemen vandaag, desondanks heeft het team keihard gewerkt aan de auto. Deze omstandigheden in ogenschouw nemend kan ik niet anders zeggen dan dat ze goed werk hebben verricht", loofde Albers het team op zijn eigen website. ,,Dit is tevens de reden dat testen zo belangrijk is. Problemen als deze komen eerder aan het licht en nu kunnen we ze oplossen voordat het seizoen echt begint."
Morgen testen de Bridgestone-teams op een kunstmatig onder water gezette baan.
De tijden:
1 Villeneuve, BMW-Sauber, (M), 1:18.752, 101 ronden
2 de la Rosa, McLaren-Mercedes, (M), 1:19.533, 94
3 Zonta, Toyota, (B), 1:19.805, 60
4 Trulli, Toyota, (B), 1:19.870, 77
5 Wurz, McLaren-Mercedes, (M), 1:20.219, 111
6 Gene, Ferrari, (B), 1:20.246, 111
7 Winkelhock, MF1-Toyota, (B), 1:20.856, 52
8 Rusinov, MF1-Toyota, (B), 1:21.990, 29
9 Albers, MF1-Toyota, (B), 1:22.683, 25
10 del Monte, MF1-Toyota, (B), 1:24.350, 27 KVN