Kolles niet blij met management Karthikeyan
Narain Karthikeyan baarde eerder deze week opzien door in de Indiase pers te verklaren dat hij volgend jaar niet bij Midland onder contract staat. Reden: de cockpit zou te duur zijn. Midland-teambaas Colin Kolles heeft nu teruggeslagen. Hij stelt dat het management van de coureur onprofessioneel is.
,,Een Midland-stoel kost tussen de acht en twaalf miljoen euro. Dat bedrag heb ik mijn sponsors niet eens mee durven delen, simpelweg omdat ik weet dat het onmogelijk is om me tegen die prijs bij het team in te kopen", vertelde de Indiase coureur eerder deze week. Dit tot groot ongenoegen van teamleider Kolles, die in de Economic Times van India een sneer uitdeelt aan de coureur en diens belangenbehartigers. ,,Narain is de cockpit vanwege zijn management misgelopen. Een professionele coureur wordt doorgaans door dito mensen ondersteund, maar daar was in dit geval geen sprake van."
Hierdoor lijkt het met de dag zekerder te worden dat Tiago Monteiro kan rekenen op contractverlenging. De Portugees heeft enkele Portugese sponsors achter zich staan en ziet nu dus weer een concurrent wegvallen. ,,Wij hebben hem een mooie aanbieding gedaan. Hij beweert dat er veel te veel geld gevraagd werd, maar het werkelijke bedrag ligt een stuk lager dan wat hij onlangs heeft gezegd", vervolgt Kolles zijn klaagzang. Naar verluidt zou Midland Karthikeyan een contract voor twee seizoenen aan hebben geboden.
Voor Karthikeyan is de kritiek van Kolles geen reden om zijn woorden terug te nemen. ,,Ik blijf bij wat ik gezegd heb en trek mijn woorden niet terug. De bedragen die hij noemde lagen rond de negen miljoen euro. Ik heb dat geld niet. Als Kolles zegt dat hij onze handelswijze niet mag, dan mogen wij zijn manier van werken niet. Het doet mij niks wat hij over mijn management zegt. Het aanbod dat hij ons in Monaco deed was gewoon te hoog voor ons."
,,Maar geld is in de Formule 1 niet het echte probleem, als coureur moet je niet alleen over geld beschikken om succes te boeken in deze sport", briest Kolles op zijn beurt weer. ,,Het heeft ons niks gebracht dat Karthikeyan de eerste Indiase coureur in de F1 was. Voor Narain en India was het een groot voordeel, maar Jordan heeft er geen vruchten van geplukt. India heeft het potentieel van de F1 onderschat. Misschien kunnen ze een voorbeeld nemen aan kleinere landen als Nederland en Portugal, die steunen hun coureurs tenminste wel", sluit hij af met een knipoog naar de mogelijke contractverlenging van Tiago Monteiro.
KVN
,,Een Midland-stoel kost tussen de acht en twaalf miljoen euro. Dat bedrag heb ik mijn sponsors niet eens mee durven delen, simpelweg omdat ik weet dat het onmogelijk is om me tegen die prijs bij het team in te kopen", vertelde de Indiase coureur eerder deze week. Dit tot groot ongenoegen van teamleider Kolles, die in de Economic Times van India een sneer uitdeelt aan de coureur en diens belangenbehartigers. ,,Narain is de cockpit vanwege zijn management misgelopen. Een professionele coureur wordt doorgaans door dito mensen ondersteund, maar daar was in dit geval geen sprake van."
Hierdoor lijkt het met de dag zekerder te worden dat Tiago Monteiro kan rekenen op contractverlenging. De Portugees heeft enkele Portugese sponsors achter zich staan en ziet nu dus weer een concurrent wegvallen. ,,Wij hebben hem een mooie aanbieding gedaan. Hij beweert dat er veel te veel geld gevraagd werd, maar het werkelijke bedrag ligt een stuk lager dan wat hij onlangs heeft gezegd", vervolgt Kolles zijn klaagzang. Naar verluidt zou Midland Karthikeyan een contract voor twee seizoenen aan hebben geboden.
Voor Karthikeyan is de kritiek van Kolles geen reden om zijn woorden terug te nemen. ,,Ik blijf bij wat ik gezegd heb en trek mijn woorden niet terug. De bedragen die hij noemde lagen rond de negen miljoen euro. Ik heb dat geld niet. Als Kolles zegt dat hij onze handelswijze niet mag, dan mogen wij zijn manier van werken niet. Het doet mij niks wat hij over mijn management zegt. Het aanbod dat hij ons in Monaco deed was gewoon te hoog voor ons."
,,Maar geld is in de Formule 1 niet het echte probleem, als coureur moet je niet alleen over geld beschikken om succes te boeken in deze sport", briest Kolles op zijn beurt weer. ,,Het heeft ons niks gebracht dat Karthikeyan de eerste Indiase coureur in de F1 was. Voor Narain en India was het een groot voordeel, maar Jordan heeft er geen vruchten van geplukt. India heeft het potentieel van de F1 onderschat. Misschien kunnen ze een voorbeeld nemen aan kleinere landen als Nederland en Portugal, die steunen hun coureurs tenminste wel", sluit hij af met een knipoog naar de mogelijke contractverlenging van Tiago Monteiro.
KVN