Een nieuwe sponsor, een nieuwe kleurstelling voor zijn helm, een nieuwe auto en twee goede ronden in de vrije trainingen. Het is wel duidelijk: Robert Doornbos is een tevreden mens. Maar hoe zit het nou precies met de KPN-sponsoring? Formule1.info ging op onderzoek uit.
 


Een nieuwe sponsor, een nieuwe kleurstelling voor zijn helm, een nieuwe auto en twee goede ronden in de vrije trainingen. Het is wel duidelijk: Robert Doornbos is een tevreden mens. Maar hoe zit het nou precies met de KPN-sponsoring? Formule1.info ging op onderzoek uit.

,,Het eerste contact tussen het management van Robert en KPN vond plaats in Monaco, alwaar beide partijen via Harrie Muermans met elkaar in contact kwamen. De gesprekken verliepen naar wens, waarna KPN op de vrijdag in Magny-Cours voor het eerst op de auto stond", legt een woordvoerder van de coureur uit.

Voorlopig is er overeenstemming bereikt over een deal voor twee Grand Prix-weekends. De eerste daarvan is in Frankrijk en ook tijdens de vrijdag op Silverstone zullen de KPN-stickers prijken op de bolide van Robert Doornbos. Daarna wordt bekeken of, en zo ja in welke vorm men met elkaar verder gaat. Een contract voor de resterende races van het huidige seizoen en 2006 behoort dus tot de mogelijkheden.

,,Voor KPN is dit een vrij nieuw sponsorgebied, dankzij Robert zijn ze in de Formule 1 terechtgekomen en nu is het even afwachten hoe het verder gaat. KPN wil in de publiciteit en daarom zijn we ook met elkaar in contact gekomen. Dat is dit weekend aardig goed gelukt, want mede vanwege de nieuwe Jordan EJ15B staat Robert volop in de belangstelling van de (internationale) pers. Wat ons betreft verloopt de ’snuffelstage’ in ieder geval naar wens."