Volgens Vijay Mallya hebben de seksuele escapades van Max Mosley geen nadelige financiële gevolgen voor de Formule 1. De Indiër beweert dat sponsors er lak aan hebben wat de FIA-president doet of heeft gedaan.,,De grote vraag nu is: wat gaat er met Max gebeuren?” aldus Mallya tegenover PA Sport.

,,Maar de populariteit of de toekomst van de sport lijdt niet onder wat er is gebeurd. De Formule 1 is groots, groeiend, enorm populair en fantastisch; daar kijkt het bedrijfsleven naar.”

,,Als een zakenman geld wil investeren in de Formule 1, dan doet hij dat, ongeacht wat de Mosleys van deze wereld uitspoken. Dat heeft geen enkele invloed op de sponsoruitgaven.”

,,De Formule 1 is een geweldig advertentieplatform vanwege de grote populariteit onder TV-kijkers over de hele wereld – alleen naar de Olympische Spelen en het WK voetbal wordt meer gekeken.”

,,Ik als zakenman heb de Formule 1 de afgelopen twaalf jaar gebruikt om mijn bedrijf te promoten, en nu kunnen andere bedrijven Force India daarvoor gebruiken. Daar heeft Mosley of wie dan ook geen invloed op.”

Mallya voegt daar nog aan toe: ,,Mijn sponsors boeit het niet. Zij weten niet eens wie Mosley is en willen dat ook niet weten!”

PPB