GlaxoSmitheKline breidt zijn sponsorovereenkomst met McLaren uit richting het opleidingsprogramma van het team. Lucozade prijkt daarom nu op de Formule Renault van Nyck de Vries.

GSK is nu al zo’n acht maanden sponsor van McLaren. Nu gaat het ook de jeugdopleiding, met Nyck de Vries in het bijzonder, sponsoren door middel van het sportdrankje Lucozade. “Ons drankje is een belangrijke factor voor F1-coureurs tijdens de race”, meent de algemeen directeur van GSK, Peter Harding.

“Het is enorm belangrijk dat iemand voldoende vocht binnen krijgt tijdens de race. We weten zeker dat onze kennis en expertise op dit vlak zullen bijdragen aan de prestaties van Nyck”, aldus de topman over de kartwereldkampioen.

Ook Jenson Button laat zich uit over De Vries’ sponsordeal. “Het is enorm zware reis van de karts richting Formule 1. Je zult voor elke stap moeten vechten. Mijn kartjaren zorgden voor een goed fundament voor de stap richting de F1. Het is nooit eenvoudig, en daarom is ons ontwikkelingsprogramma zo’n goed initiatief.”

“Zo leert een coureur onder andere hoe je je lichaam fit krijgt. De races gaan langer duren, de auto’s worden sneller en Nyck moet beseffen dat goed drinken tijdens de race hem zal helpen in zijn prestaties. Lucozade gaat hem daar enorm bij helpen”, aldus de wereldkampioen van 2009.