Michael: ’Agressiever Williams in Maleisië’
Op voorhand zou Williams ongetwijfeld tevreden zijn geweest met het scoren van vijf punten. Achteraf gezien had er misschien nog wel wat meer ingezeten, want Nico Rosberg was wel erg snel. Dus is het team van plan om op Sepang voor een minder conservatieve aanpak te kiezen. De Williams FW28 van Mark Webber zat vrij vol in de kwalificatie. Maar lichter kwalificeren en het rijden van een kortere eerste stint kan er misschien wel voor zorgen dat Williams aansluiting vindt bij de topteams. Mits de bolides net zo snel zijn als in Bahrein. Webber eindigde nu als zesde, Rosberg vocht zich na het stukrijden van zijn voorvleugel knap terug naar de zevende plek en hij reed onderweg ook de snelste ronde van de race.
,,Ferrari en Renault hebben voor de juiste aanpak gekozen, zij zaten er erg goed bij. Dat is voor die teams een groot pluspunt, want dan rijd je ook geen vleugels stuk bij de start. Als je kijkt naar de verschillen bij de finish, dan hadden wij de snelste auto”, vertelt een tevreden Sam Michael tegenover Formule 1 RaceReport-medewerker Adam Cooper.
Toch kon Williams na drie ronden de gedachte aan een zege uit het hoofd zetten. ,,Toen was het verschil met de kop al 12,5 seconden. Dat er na tien ronden stabilisatie optreedt maakt dan niet meer uit, dan is het al gedaan. Nu zetten we alles op een goed resultaat in Maleisië.”
Een groot pluspunt voor het team van Frank Williams en Patrick Head is dat ze over de Cosworth-krachtbron beschikken. Het merendeel van de Formule 1-volgers is van mening dat de ’Cossie’ de beste motor van het veld is. Technisch-directeur Sam Michael is zelf ook onder de indruk van de motorleverancier. ,,Petje af, 20.000 toeren halen in de de eerste kwalificatie met een V8-motor is gewoon grandioos. Ook tijdens de race hebben we totaal geen probleem gehad. Op naar Maleisië!”
,,Ferrari en Renault hebben voor de juiste aanpak gekozen, zij zaten er erg goed bij. Dat is voor die teams een groot pluspunt, want dan rijd je ook geen vleugels stuk bij de start. Als je kijkt naar de verschillen bij de finish, dan hadden wij de snelste auto”, vertelt een tevreden Sam Michael tegenover Formule 1 RaceReport-medewerker Adam Cooper.
Toch kon Williams na drie ronden de gedachte aan een zege uit het hoofd zetten. ,,Toen was het verschil met de kop al 12,5 seconden. Dat er na tien ronden stabilisatie optreedt maakt dan niet meer uit, dan is het al gedaan. Nu zetten we alles op een goed resultaat in Maleisië.”
Een groot pluspunt voor het team van Frank Williams en Patrick Head is dat ze over de Cosworth-krachtbron beschikken. Het merendeel van de Formule 1-volgers is van mening dat de ’Cossie’ de beste motor van het veld is. Technisch-directeur Sam Michael is zelf ook onder de indruk van de motorleverancier. ,,Petje af, 20.000 toeren halen in de de eerste kwalificatie met een V8-motor is gewoon grandioos. Ook tijdens de race hebben we totaal geen probleem gehad. Op naar Maleisië!”