Tabaksfirma Mild Seven houdt het na dit seizoen voor gezien als hoofdsponsor van Renault in de Formule 1. Dat heeft het Japanse bedrijf dinsdag bekendgemaakt. Mild Seven is na West (1 augustus 2005, McLaren) de tweede sigarettenfabrikant die het in de Formule 1 voor gezien houdt. Wereldwijd worden de beperkingen voor tabaksreclame, ook in de autosport, steeds groter. Naar verluidt houdt Lucky Strike, sponsor van Honda, er na dit seizoen ook mee op. Philip Morris, moederbedrijf van Marlboro, verlengde vorig jaar september het sponsorcontract met Ferrari nog tot en met 2011.

Mild Seven was sinds 1994 onafgebroken hoofdsponsor van de renstal die eerst als Benetton door het leven ging en in 2002 werd omgedoopt tot Renault. Met Michael Schumacher (1994 en ’95) en Fernando Alonso (2005) werden onder Mild Seven-vlag drie rijderswereldtitels veroverd. Bovendien werden in 1995 (Benetton-Renault) en in 2005 (Renault) twee constructeurstitels behaald.