Mol bepraat overname Minardi
Michiel Mol, een van de belangrijkste financiële mannen achter Christijan Albers, onderhandelt niet alleen over een nieuw contract voor Albers bij verschillende teams (zie elders deze site), maar hij onderzoekt ook een overname van Minardi. Dit valt te lezen in het nieuwste nummer van FORMULE1, dat vandaag in de winkels ligt. Media-ondernemer Mol (één van de oprichters van internetbedrijf Lost Boys en eigenaar van Media Republic) is één van de drie groepen waarmee eigenaar Paul Stoddart de verkoop van zijn team bespreekt. De andere twee zijn een Russische partij die oud Ferrari-coureur Eddie Irvine naar voren heeft geschoven als onderhandelaar en een Arabische zakenman die via Bernie Ecclestone in contact met Stoddart is gebracht. Naar verluidt zou Mol graag zien dat in het geval het consortium van Nederlandse zakenmensen investeert in Minardi, Irvine optreedt als teambaas.
In Istanbul was de totale Nederlandse zakengroep present die zich achter Albers heeft geschaard. Ook twee bankiers van ABN/Amro waren in Turkije aanwezig. ABN/Amro treedt op als adviseur van de zakengroep.
Mol voerde in Turkije gesprekken met Ecclestone, die, zo vertelde bankier Jean Luc Zeguers, begin deze maand al op bezoek was op het hoofdkantoor van ABN/Amro in Amsterdam. Zijn collega Pieter van Steenbergen verklaarde dat de bank op verzoek van de investeerders de businessplannen van teams en sponsors onder de loep neemt om zich zo goed mogelijk te kunnen oriënteren op de handel en wandel in de Formule 1.
,,Dit is een belangrijk weekeinde’’, zei Mol.
In Istanbul was de totale Nederlandse zakengroep present die zich achter Albers heeft geschaard. Ook twee bankiers van ABN/Amro waren in Turkije aanwezig. ABN/Amro treedt op als adviseur van de zakengroep.
Mol voerde in Turkije gesprekken met Ecclestone, die, zo vertelde bankier Jean Luc Zeguers, begin deze maand al op bezoek was op het hoofdkantoor van ABN/Amro in Amsterdam. Zijn collega Pieter van Steenbergen verklaarde dat de bank op verzoek van de investeerders de businessplannen van teams en sponsors onder de loep neemt om zich zo goed mogelijk te kunnen oriënteren op de handel en wandel in de Formule 1.
,,Dit is een belangrijk weekeinde’’, zei Mol.