De voorbereidingen voor de Formule 1-race in New Jersey komen in volle gang. Zo neemt Tom Cotter, voormalig eigenaar van een groot PR-bureau in de autosport, de leiding in het promoten van de race.

 

Dennis Robinson krijgt de titel Chief Operations Officer, en zal dus verantwoordelijk zijn dat het circuit ‘af’ is als het F1-circus neerstrijkt in 2013. Cotter komt uit als New Yorker uit de buurt van het circuit en verkocht zijn PR-bureau in 2011 om het rustiger aan te doen. Daar is de 57-jarige Amerikaan dus nu op terug gekomen. Daarvoor was hij ook korte tijd werkzaam in NASCAR.

 

“Alleen een uitdaging van deze categorie haalde mij achter de geraniums vandaan. Het komt niet vaak voor dat een kans om racegeschiedenis te schrijven zich aandient”, aldus Cotter. Leo Hindery, die de Formule 1 naar het noorden van de Verenigde Staten haalde, is blij dat de organisatie voor de race steeds meer vorm krijgt.

 

“Het is van essentieel belang dat de organisatie van de race hoog aanzien geniet in de motorsport. En dat het de verantwoordelijkheid richting de supporters, de inwoners van New York en New Jersey, de teams en coureurs begrijpt. Tom Cotter en Dennis Robinson waren hiervoor de best mogelijke kandidaten.”

 

Robinson heeft namelijk in New Jersey al zijn sporen verdiend. Hij was de bestuursvoorzitter van de New Jersey Sports and Exposition Authority, een orgaan dat de beste sportevenementen naar de staat wil halen en ook een positief effect wil hebben op toerisme en het creëren van werkgelegenheid.