Daan de Geus
8 mei 2016
Renault gaat de flink verbeterde ‘B-spec’ van haar motor na de Grand Prix van Spanje in Barcelona testen. Renault wil deze daarna in Canada introduceren.
De Formule 1 blijft na de Grand Prix van Spanje nog even in Barcelona, om op de dinsdag en woensdag na de race te testen. Tijdens die test wil Renault de verbeterde versie van haar hybride V6-turbo uitproberen, vertelt Nick Chester.
Chester – technisch directeur van het Renault Formule 1-team – rekent erop vaste kracht Kevin Magnussen en test- en reserverijder Esteban Ocon druk bezig te houden tijdens de twee dagen, want er valt nog meer te testen.
“We brengen voor het raceweekend al een geüpdatete voor- en achtervleugel. Daarna willen we in de test een nieuwe ophanging en nog wat meer nieuwe onderdelen testen, en we willen dus ook de B-spec van de motor evalueren.”
“Het worden dus twee volle dagen”, vertelt Chester, terwijl Renaults managing director Cyril Abiteboul uitlegt dat Renault ‘in Barcelona een start maakt met het ontwikkelingsprogramma voor 2016’.
Red Bull, het team van Max Verstappen, rijdt met Renault-motoren en heeft goede hoop dat de ‘B-spec’ van de Renault V6 – die naar verluidt zo’n veertig pk sterker is – voor een stap vooruit zorgt. Topman Helmut Marko vertelt aan Formula1.com ‘erg optimistisch’ te zijn over de update. “Als de cijfers kloppen, komen we met deze motor op circuits als in Hongarije en Singapore in een positie om mee te doen om zeges.” Marko noemt juist die circuits omdat die ‘geen lange rechte stukken hebben’. Op andere banen blijft het winnen van races een lastiger verhaal, maar de Red Bull-adviseur hoopt sowieso dat het team Ferrari onder vuur kan nemen.
Red BullRed Bull, het team van Max Verstappen, rijdt met Renault-motoren en heeft goede hoop dat de ‘B-spec’ van de Renault V6 – die naar verluidt zo’n veertig pk sterker is – voor een stap vooruit zorgt. Topman Helmut Marko vertelt aan Formula1.com ‘erg optimistisch’ te zijn over de update. “Als de cijfers kloppen, komen we met deze motor op circuits als in Hongarije en Singapore in een positie om mee te doen om zeges.” Marko noemt juist die circuits omdat die ‘geen lange rechte stukken hebben’. Op andere banen blijft het winnen van races een lastiger verhaal, maar de Red Bull-adviseur hoopt sowieso dat het team Ferrari onder vuur kan nemen.
Gerelateerd nieuws
Toekomst ‘onvoorspelbare’ Pérez blijft ook na ontslag Ricciardo onzeker
06 oktober 2024 14:00 - Nieuws
Norris ziet Red Bull nog altijd als gevaarlijk: ‘Mensen ontspannen te veel’
05 oktober 2024 19:00 - Nieuws
Villeneuve kritisch op Red Bull: ‘Los het eens op voor Max Verstappen’
05 oktober 2024 11:59 - Nieuws
Renault-topman verdedigt Formule 1-exit: ‘Alpine zet zichzelf voor schut’
05 oktober 2024 08:00 - Nieuws