Renault vertrouwt op aërodynamica-update
Aërodynamica, de motor en de coureur. Drie belangrijke hoofdingrediënten voor succes in de Formule 1. Eén van die belangrijke punten heeft Renault nog voor de eerste race verbeterd. Aankomend weekend in Bahrein vertrouwt het Frans/Engelse team op enkele nieuwe onderdelen. De Renault R26 heeft in de winter al een uiterst betrouwbare en snelle indruk achter gelaten, maar desondanks waarschuwde Fernando Alonso het team. Het moest sneller en beter, en de Spanjaard heeft geluk. Hij wordt nu op zijn wenken bediend. ,,De aërodynamica kan altijd beter, daar ben je nooit mee klaar”, weet ook technisch-directeur Bob Bell.
,,Het nieuwe pakket bevat een nieuwe vloer, modificaties aan de voorvleugel, een verbeterde ophanging en twee extra winglets op het chassis”, vervolgt hij. En wat voor uitwerking heeft dat op de rondetijden? ,,Enkele tienden winst.” Bell meldt tevens dat Renault zich heeft voorgenomen meer aandacht aan de ontwikkeling van de auto te besteden. Goed beschouwd komt het er op neer dat er vaker nieuwe onderdelen beschikbaar zijn. ,,Bovendien hebben we m meer mensen dan vorig seizoen tot onze beschikking.”
,,Onze windtunnel draait nu 24 uur per dag en onze werkmethode blijven we ook bijschaven. Al met al betekent dit dat de auto steeds beter moet worden gedurende het seizoen.” Ondanks al deze mooie woorden houdt Bell een slag om de arm met het oog op de Grand Prix van Bahrein. ,,Honda en McLaren zaten er ook goed bij in de tests. Verder lijkt het me wel duidelijk dat we meer tegenstand van Ferrari kunnen verwachten.”
KVN
,,Het nieuwe pakket bevat een nieuwe vloer, modificaties aan de voorvleugel, een verbeterde ophanging en twee extra winglets op het chassis”, vervolgt hij. En wat voor uitwerking heeft dat op de rondetijden? ,,Enkele tienden winst.” Bell meldt tevens dat Renault zich heeft voorgenomen meer aandacht aan de ontwikkeling van de auto te besteden. Goed beschouwd komt het er op neer dat er vaker nieuwe onderdelen beschikbaar zijn. ,,Bovendien hebben we m meer mensen dan vorig seizoen tot onze beschikking.”
,,Onze windtunnel draait nu 24 uur per dag en onze werkmethode blijven we ook bijschaven. Al met al betekent dit dat de auto steeds beter moet worden gedurende het seizoen.” Ondanks al deze mooie woorden houdt Bell een slag om de arm met het oog op de Grand Prix van Bahrein. ,,Honda en McLaren zaten er ook goed bij in de tests. Verder lijkt het me wel duidelijk dat we meer tegenstand van Ferrari kunnen verwachten.”
KVN