Reserverol valt Liuzzi zwaar
Vitantonio Liuzzi neemt af en toe nog wel eens plaats achter het stuur van een Formule 1-auto, veel plezier schenkt hem dat echter niet. De Italiaan is dit seizoen testcoureur van Force India en dat valt hem zwaarder dan hij van te voren gedacht had.
Liuzzi maakte zijn Formule 1-debuut bij Red Bull en reed vervolgens twee seizoen voor Toro Rosso, maar vorig jaar werd hij door de drankjesfabrikant bedankt voor zijn bewezen diensten. Zijn enige optie om bij de Formule 1 betrokken te blijven was Force India. Hij begon het seizoen vol goede moed en vastberaden om druk te zetten op Giancarlo Fisichella en Adrian Sutil. Chief Technical Officer Mike Gascoyne gooide nog eens wat olie op het vuur door te verklaren dat Fisichella en Sutil niet moesten verzaken omdat Liuzzi klaar staat om in te vallen. Dat stemde Liuzzi hoopvol, maar tot een invalbeurt is het tot nog toe niet gekomen. ,,Ik had nooit gedacht dat een seizoen zonder te racen zo zwaar zou zijn,” verklaarde hij tegenover het Italiaanse tijdschrift Autosprint. ,,Om eerlijk te zijn voel ik me vreselijk. Het wachten is uitputtend. Je kijkt naar de races, maar mag zelf niet rijden.” Hij is in ieder geval blij met de waardering die hij zegt te krijgen van Force India en is dan ook niet bescheiden over zijn bijdrage aan de ontwikkeling van de auto. ,,Giancarlo en ik – wij hebben meer ervaring dan Adrian – hebben enkele aërodynamische en mechanische oplossingen aangedragen, die de auto sterker hebben gemaakt.” Ongelukkig in zijn rol als testcoureur, hoopt Liuzzi volgend seizoen weer als racecoureur aan de slag te gaan. ,,Alles kan gebeuren en ik geloof dat ik best een goede kans heb om voor Force India te gaan racen. Op dit moment ligt alles nog open en is er nog niks besloten voor 2009.” De testcoureur richt zich echter niet alleen op Force India. ,,Halverwege augustus worden er vaak beslissingen genomen en weten we ook wie blijft en wie niet. Alles hangt af van wat Alonso gaat doen. Force India heeft me in ieder geval laten weten me te laten gaan als ik ergens anders een racestoeltje kan vinden.” LV
Liuzzi maakte zijn Formule 1-debuut bij Red Bull en reed vervolgens twee seizoen voor Toro Rosso, maar vorig jaar werd hij door de drankjesfabrikant bedankt voor zijn bewezen diensten. Zijn enige optie om bij de Formule 1 betrokken te blijven was Force India. Hij begon het seizoen vol goede moed en vastberaden om druk te zetten op Giancarlo Fisichella en Adrian Sutil. Chief Technical Officer Mike Gascoyne gooide nog eens wat olie op het vuur door te verklaren dat Fisichella en Sutil niet moesten verzaken omdat Liuzzi klaar staat om in te vallen. Dat stemde Liuzzi hoopvol, maar tot een invalbeurt is het tot nog toe niet gekomen. ,,Ik had nooit gedacht dat een seizoen zonder te racen zo zwaar zou zijn,” verklaarde hij tegenover het Italiaanse tijdschrift Autosprint. ,,Om eerlijk te zijn voel ik me vreselijk. Het wachten is uitputtend. Je kijkt naar de races, maar mag zelf niet rijden.” Hij is in ieder geval blij met de waardering die hij zegt te krijgen van Force India en is dan ook niet bescheiden over zijn bijdrage aan de ontwikkeling van de auto. ,,Giancarlo en ik – wij hebben meer ervaring dan Adrian – hebben enkele aërodynamische en mechanische oplossingen aangedragen, die de auto sterker hebben gemaakt.” Ongelukkig in zijn rol als testcoureur, hoopt Liuzzi volgend seizoen weer als racecoureur aan de slag te gaan. ,,Alles kan gebeuren en ik geloof dat ik best een goede kans heb om voor Force India te gaan racen. Op dit moment ligt alles nog open en is er nog niks besloten voor 2009.” De testcoureur richt zich echter niet alleen op Force India. ,,Halverwege augustus worden er vaak beslissingen genomen en weten we ook wie blijft en wie niet. Alles hangt af van wat Alonso gaat doen. Force India heeft me in ieder geval laten weten me te laten gaan als ik ergens anders een racestoeltje kan vinden.” LV