Schumacher tussen hoop en vrees
Michael Schumacher, Ferrari en China, dat zijn nu niet bepaald de ingrediënten voor een smakelijk recept. Meer voor een zure appel of een drankje in de gifbeker, want ook dit keer zat het niet mee. De zesde startplek was zijn deel. Dat Bridgestone tekort kwam ten opzichte van Michelin was overduidelijk, want er was een wereld van verschil tussen beide fabrikanten. Het deed een beetje denken aan Hongarije, waar het ook aan de klasse van ’Der Michael’ zelf te danken was dat hij nog enigszins in de buurt kon blijven.
Ook vandaag had hij het zwaar. ,,We zijn te langzaam, dat moge duidelijk zijn. Dit is het beste dat ik voor elkaar kon boksen, we zijn gewoon niet competitief genoeg”, vertelde de Duitser. ,,We hebben de schade tenminste nog een beetje kunnen beperken, maar als het weer zo blijft dan heb ik morgen opnieuw een zware dag.”
Van opgeven wil de zevenvoudig wereldkampioen niet weten. ,,We hebben nog wat nieuwe dingen uitgeprobeerd om een herhaling van Hongarije te voorkomen, maar dat is niet gelukt. Het wordt moeilijk om de race te winnen, maar de race is zo lang dat je nooit weet wat er mogelijk is.”
Toch moet er over zijn zesde plek ook niet te dramatisch worden gedaan. ,,Ik sta zesde hoor, geen twintigste! Ik ga mijn best doen. En als we niet winnen moeten we ook niet wanhopen, want er zijn nog twee races te gaan.”
Eén ding lijkt dus wel vast te staan, als het morgen regent wordt de opgave voor de Ferrari-coureur wel heel erg zwaar. ,,Gelukkig is de kans op regen morgen wat minder groot. Maar wat dat precies betekent zien we morgen wel”, vervolgt hij. Hoe groot is het voordeel dan dat Michelin heeft? Knorrig: ,,Vraag dat maar aan Michelin.”
Ook als het morgen droog is, is het nog maar de vraag in hoeverre Bridgestone de strijd met Michelin aan kan. Op vrijdag had Bridgestone weliswaar veel auto’s bovenin meedraaien, maar het was overduidelijk dat de zachte Bridgestone veel last had van graining. Meestal is het zo dat de graining minder wordt als er meer rubber op het circuit komt te liggen, maar dat is nu vanwege de regen al helemaal niet het geval.
De teams moeten dus kiezen voor de hardere band. Die situatie lijkt eveneens op die in Hongarije, waar het ook veel koeler was dan verwacht. Alleen zorgde de regen op zondag ervoor dat we nooit zullen weten wie anders de beste band had gehad.
KVN
Ook vandaag had hij het zwaar. ,,We zijn te langzaam, dat moge duidelijk zijn. Dit is het beste dat ik voor elkaar kon boksen, we zijn gewoon niet competitief genoeg”, vertelde de Duitser. ,,We hebben de schade tenminste nog een beetje kunnen beperken, maar als het weer zo blijft dan heb ik morgen opnieuw een zware dag.”
Van opgeven wil de zevenvoudig wereldkampioen niet weten. ,,We hebben nog wat nieuwe dingen uitgeprobeerd om een herhaling van Hongarije te voorkomen, maar dat is niet gelukt. Het wordt moeilijk om de race te winnen, maar de race is zo lang dat je nooit weet wat er mogelijk is.”
Toch moet er over zijn zesde plek ook niet te dramatisch worden gedaan. ,,Ik sta zesde hoor, geen twintigste! Ik ga mijn best doen. En als we niet winnen moeten we ook niet wanhopen, want er zijn nog twee races te gaan.”
Eén ding lijkt dus wel vast te staan, als het morgen regent wordt de opgave voor de Ferrari-coureur wel heel erg zwaar. ,,Gelukkig is de kans op regen morgen wat minder groot. Maar wat dat precies betekent zien we morgen wel”, vervolgt hij. Hoe groot is het voordeel dan dat Michelin heeft? Knorrig: ,,Vraag dat maar aan Michelin.”
Ook als het morgen droog is, is het nog maar de vraag in hoeverre Bridgestone de strijd met Michelin aan kan. Op vrijdag had Bridgestone weliswaar veel auto’s bovenin meedraaien, maar het was overduidelijk dat de zachte Bridgestone veel last had van graining. Meestal is het zo dat de graining minder wordt als er meer rubber op het circuit komt te liggen, maar dat is nu vanwege de regen al helemaal niet het geval.
De teams moeten dus kiezen voor de hardere band. Die situatie lijkt eveneens op die in Hongarije, waar het ook veel koeler was dan verwacht. Alleen zorgde de regen op zondag ervoor dat we nooit zullen weten wie anders de beste band had gehad.
KVN