Stoddart heeft hoge pet op van McLaren
Na een periode van vele Ferrari-successen, is Paul Stoddart van mening dat er mogelijk een McLaren-tijdperk op komst is. Het aantrekken van Fernando Alonso is een teken aan de wand, volgens de voormalig Minardi-teambaas. Sinds 1999 heeft het team van Ron Dennis de wereldtitel niet meer gewonnen. Wel kwam het team enkele keren dichtbij, langzaam maar zeker begint de tijd dus te dringen. Niet alleen de transfer van de Spaanse wereldkampioen, ook de onlangs gesloten deal met Vodafone toont volgens Stoddart de hoge ambities van de McLaren-renstal. ,,Ron Dennis en zijn mensen gebruiken hun hoofd, ze doen niet zomaar wat", vertelt hij op BBC Radio Five Live. ,,Dat is nog niet alles, er spelen ook andere zaken waardoor ik denk dat ze meedingen naar de titel."
De oud-Minardi-teambaas verwacht veel van McLaren. Wat Ferrari betreft is hij minder optimistisch, Stoddart denkt dat het goed mogelijk is dat de Scuderia terugzakt. Voor Ferrari-coureur Michael Schumacher geldt in zekere zin hetzelfde, hij wil weten hoe competitief het team is voordat hij besluit zijn loopbaan te verlengen. ,,Veel hangt af van wat er de komende twaalf maanden gebeurt en de mate waarin Ferrari zich herstelt. Ze zijn erg dominant geweest de laatste zes jaar, niet in de laatste plaats omdat ze Michael Schumacher onder contract hebben staan. Dat niet alleen overigens, van Jean Todt tot Rory Byrne en Ross Brawn, het was een perfect ingespeeld team", vervolgt de Australiër.
Er zijn veel redenen aangevoerd voor de plotselinge terugval van de renstal in 2005. Eén van de mogelijke oorzaken zou het teleurstellend presterende Bridgestone zijn. Volgens Stoddart, wiens Minardi-team in 2005 eveneens op Japans rubber reed, lag het niet alleen aan de bandenfabrikant en moeten Schumacher en het team ook naar zichzelf kijken.
,,Ze zijn hun voordeel vorig jaar kwijtgeraakt. Dat zou aan Bridgestone liggen, wordt dan gezegd. Ik ben het daar niet mee eens. Volgens mij moet het eerder in een andere hoek gezocht worden, Michael is ook de jongste niet meer. Fernando is het jonge talent dat vorig jaar echt doorbrak", looft Stoddart de coureur die in 2001 al indruk maakte bij Minardi.
,,Ik kan begrijpen dat hij (Alonso, red) voor McLaren kiest en niet voor Ferrari. McLaren is veel stabieler, Ferrari is in zekere zin maar een kleine autofabrikant die recent ook nog eens de sponsoring van Vodafone verloor. Daarnaast is het altijd moeilijk om een aanbod van McLaren naast je neer te leggen als het toekomstperspectief daar zo goed is."
KVN
De oud-Minardi-teambaas verwacht veel van McLaren. Wat Ferrari betreft is hij minder optimistisch, Stoddart denkt dat het goed mogelijk is dat de Scuderia terugzakt. Voor Ferrari-coureur Michael Schumacher geldt in zekere zin hetzelfde, hij wil weten hoe competitief het team is voordat hij besluit zijn loopbaan te verlengen. ,,Veel hangt af van wat er de komende twaalf maanden gebeurt en de mate waarin Ferrari zich herstelt. Ze zijn erg dominant geweest de laatste zes jaar, niet in de laatste plaats omdat ze Michael Schumacher onder contract hebben staan. Dat niet alleen overigens, van Jean Todt tot Rory Byrne en Ross Brawn, het was een perfect ingespeeld team", vervolgt de Australiër.
Er zijn veel redenen aangevoerd voor de plotselinge terugval van de renstal in 2005. Eén van de mogelijke oorzaken zou het teleurstellend presterende Bridgestone zijn. Volgens Stoddart, wiens Minardi-team in 2005 eveneens op Japans rubber reed, lag het niet alleen aan de bandenfabrikant en moeten Schumacher en het team ook naar zichzelf kijken.
,,Ze zijn hun voordeel vorig jaar kwijtgeraakt. Dat zou aan Bridgestone liggen, wordt dan gezegd. Ik ben het daar niet mee eens. Volgens mij moet het eerder in een andere hoek gezocht worden, Michael is ook de jongste niet meer. Fernando is het jonge talent dat vorig jaar echt doorbrak", looft Stoddart de coureur die in 2001 al indruk maakte bij Minardi.
,,Ik kan begrijpen dat hij (Alonso, red) voor McLaren kiest en niet voor Ferrari. McLaren is veel stabieler, Ferrari is in zekere zin maar een kleine autofabrikant die recent ook nog eens de sponsoring van Vodafone verloor. Daarnaast is het altijd moeilijk om een aanbod van McLaren naast je neer te leggen als het toekomstperspectief daar zo goed is."
KVN