8 oktober wist Formule1.info-medewerker Adam Cooper exclusief te melden dat Aguri Suzuki schuil zou gaan achter de plannen voor een elfde Formule 1-team. Een kleine maand later heeft de Japanner dit, ondanks een ontkenning in eerste instantie, op een persconferentie in Tokyo bevestigd. De werknaam vooralsnog: Super Aguri Formula 1. De voormalig Formule 1-coureur heeft onder meer bevestigd dat het inschrijvingsgeld om in 2006 deel te nemen aan het wereldkampioenschap inmiddels is betaald aan de FIA. Dit is gisteren gebeurd. Nu komt het er voor het team op aan de race tegen de klok te winnen om ook daadwerkelijk in Bahrein op de grid te staan. Suzuki gaat zo goed als zeker rijden met Honda V8-krachtbronnen en op Bridgestone-banden. De bolide wordt mogelijk Aguri genoemd, de voornaam van Suzuki dus.

Volgens Suzuki presenteert hij eind januari of begin februari zijn nieuwe team. ,,Maar als het gaat om de ontwikkeling van een chassis kunnen we het nieuwe seizoen alleen halen met hulp van Honda en BAR. Ik hoop dat we voor de seizoenstart kunnen beschikken over een personeelsbestand van tenminste honderd man.’’

De oud-coureur heeft tevens bevestigd dat het hoofdkwartier van zijn team in Tokyo wordt gevestigd, maar dat de fabriek wordt gehuisvest in het voormalige TWR-hoofdkwartier in het Engelse Leafield. Suzuki heeft nog geen coureurs bevestigd, maar algemeen wordt aangenomen dat Takuma Sato en Anthony Davidson (beiden met een ruime BAR-Honda achtergrond) de belangrijkste kandidaten zijn om de racestoeltjes te gaan bezetten. Ook over eventuele sponsors heeft Suzuki (nog) geen mededelingen gedaan.