Na een maand lang speculeren heeft Aguri Suzuki bevestigd dat hij schuilgaat achter het project voor een nieuw F1-team. De aanvraag bij de FIA is ingediend en het enige wat een debuut nog in de weg staat is de manier waarop men een chassis bouwt. Dat krijgt de prioriteit, over coureurs wordt niet veel gezegd.
Suzuki claimt dat hij in februari voor het eerst dacht aan het opzetten van een eigen team. De plannen raakten in september in een stroomversnelling, door het ontslag van Takuma Sato bij BAR. Toch heeft hij geen haast met het benoemen van coureurs, eerst moet hij maar eens met zekerheid kunnen zegen dat hij erbij is in 2006. Wel geeft hij toe in onderhandeling te zijn met Takuma Sato, die al vanaf het eerste moment sterk aan het team wordt gekoppeld.

,,De onderhandelingen met Takuma bevinden zich op een ’mooi’ punt. Ik zie hem graag racen bij een goed team en dat is precies wat hij zelf ook wil. Het is ons doel een renstal op te bouwen waar hij voor wil rijden", doet Suzuki geen moeite de geruchten te ontkennen.

Ook BAR-testcoureurs Anthony Davidson en Adam Carroll worden genoemd. De Japanse pers dicht Kosuke Matsuura – die voor Suzuki’s IRL-team rijdt – eveneens goede kansen op een (race)stoel toe. ,,Eén of twee Japanse coureurs, het is allebei mogelijk. Twee buitenlanders daarentegen ook, eerlijk gezegd gaat onze aandacht nu even naar wat andere obstakels uit."

Hoewel de invloed van Honda en BAR niet alleen op het technologische, maar ook qua kandidaten voor de racestoelen (Sato, Davidson en Carroll zijn bekend met BAR) te merken is, is het volgens Suzuki niet zo dat het een juniorteam van Honda wordt. ,,Wij zijn een Japans team, geen aftreksel van Honda. We willen Japans succes in de F1 beleven."

KVN