Suzuki: ’Ik heb alle handtekeningen’
Teambaas Aguri Suzuki heeft bevestigd dat hij over de benodigde unanieme steun beschikt om zich opnieuw aan te melden bij de FIA. Dit betekent dat er weer een grotere kans is dat het team van de oud-coureur in 2006 meedoet aan de Formule 1. Tevens houdt dit in dat de nieuwe renstal zich nog voor Kerst opnieuw in kan schrijven bij de FIA. Teambaas Aguri Suzuki is uiteraard zeer verheugd over het feit dat hij dit nieuws naar buiten kan brengen. ,,Ik ben blij dat ik kan melden dat de tien Formule 1-teams hun unanieme steun hebben gegeven en daar wil ik ze voor bedanken. We zullen er alles aan doen om de hoge verwachtingen waar te maken, dat zijn we nu verplicht tegenover de overige renstallen."
De Japanse renstal wist zich vanaf het allereerste moment verzekerd van Honda’s steun, maar doordat het inschrijvingsgeld te laat werd voldaan, werd het afhankelijk van de overige teams. Anders had de equipe sowieso niet deel kunnen nemen volgend seizoen, maar nu zijn alle overige teams dus overstag. Ook MF1 Racing, dat volgens de geruchten weigerde toe te stemmen, heeft haar steun uitgesproken. Vooral de verdeling van de televisiegelden zou de reden zijn dat Colin Kolles weigerde te tekenen.
Onder de voorwaarde dat de inschrijving door de FIA wordt geaccepteerd, is de algemene verwachting dat het team de eerste races van het seizoen zal rijden met oude Arrows A23-chassis’. Waarschijnlijk wordt ten tijde van de Grand Prix van San Marino de bolide gepresenteerd waarmee het team de rest van het seizoen wil rijden. Hieraan wordt hard gewerkt op de fabriek in Leafield.
Veel illusies maakt algemeen directeur Daniele Audetto zich dan ook niet voor de eerste races van het seizoen. ,,Uiteraard ben ik erg blij met dit nieuws en ik kijk ernaar uit om in Bahrein op de grid te staan. Gaandeweg het seizoen willen we competitiever worden. Daarom verwachten we uiteraard niet dat dit bij de eerste races al meteen het geval is, de openingsfase van het seizoen willen we gebruiken om ingespeeld te raken. Dan kunnen we ons vizier daarna, als we over de nieuwe auto beschikken, richten op het behalen van goede resultaten." Max Mosley heeft eerder vandaag in de Italiaanse media al laten weten dat de 2006-grid wat hem betreft uit 22 auto’s bestaat. Mocht het inderdaad zover komen, dan is het voor het eerst sinds 2002 dat er weer elf teams meedoen aan de Formule 1. Na het wegvallen van Arrows, dat midden 2002 failliet ging, is dit niet meer voorgekomen.
KVN
De Japanse renstal wist zich vanaf het allereerste moment verzekerd van Honda’s steun, maar doordat het inschrijvingsgeld te laat werd voldaan, werd het afhankelijk van de overige teams. Anders had de equipe sowieso niet deel kunnen nemen volgend seizoen, maar nu zijn alle overige teams dus overstag. Ook MF1 Racing, dat volgens de geruchten weigerde toe te stemmen, heeft haar steun uitgesproken. Vooral de verdeling van de televisiegelden zou de reden zijn dat Colin Kolles weigerde te tekenen.
Onder de voorwaarde dat de inschrijving door de FIA wordt geaccepteerd, is de algemene verwachting dat het team de eerste races van het seizoen zal rijden met oude Arrows A23-chassis’. Waarschijnlijk wordt ten tijde van de Grand Prix van San Marino de bolide gepresenteerd waarmee het team de rest van het seizoen wil rijden. Hieraan wordt hard gewerkt op de fabriek in Leafield.
Veel illusies maakt algemeen directeur Daniele Audetto zich dan ook niet voor de eerste races van het seizoen. ,,Uiteraard ben ik erg blij met dit nieuws en ik kijk ernaar uit om in Bahrein op de grid te staan. Gaandeweg het seizoen willen we competitiever worden. Daarom verwachten we uiteraard niet dat dit bij de eerste races al meteen het geval is, de openingsfase van het seizoen willen we gebruiken om ingespeeld te raken. Dan kunnen we ons vizier daarna, als we over de nieuwe auto beschikken, richten op het behalen van goede resultaten." Max Mosley heeft eerder vandaag in de Italiaanse media al laten weten dat de 2006-grid wat hem betreft uit 22 auto’s bestaat. Mocht het inderdaad zover komen, dan is het voor het eerst sinds 2002 dat er weer elf teams meedoen aan de Formule 1. Na het wegvallen van Arrows, dat midden 2002 failliet ging, is dit niet meer voorgekomen.
KVN