Voormalig Formule 1-coureur Aguri Suzuki heeft de speculatie dat hij betrokken is bij het elfde, nieuwe F1-team naar het rijk der fabelen verwezen. De Japanner bekent dat hij een F1-team op wil zetten, maar stelt met het nieuwe team niets te maken te hebben.
Dezelfde welingelichte bron die Formule1.info-medewerker Adam Cooper eerder van deze informatie voorzag, blijft echter ook na deze ontkenning bij zijn standpunt. Zowel Suzuki als Dome zijn genoemd in het geruchtencircuit, maar tot vandaag zijn ze nog niet eerder aan elkaar gelinkt.

Er zijn speculaties die stellen dat Suzuki in augustus met BAR en Honda heeft gesproken over de koop van de aandelen die toen nog in handen waren van BAT. Suzuki zou deze aandelen samen met zijn sponsor over willen nemen. Honda heeft echter nooit een geheim gemaakt van haar ambities een volledig F1-team te willen runnen en het leveren van V8-motoren aan Suzuki zou het best mogelijke compromis zijn geweest.

,,Het is gewoon een gerucht", meent Suzuki. ,,Het klopt dat ik een droom heb om een F1-team in bezit te hebben, het is dan ook zeker waar dat ik terug wil keren in de sport. Maar het is zo moeilijk. Het lijkt wel alsof iedereen een nieuw team op wil zetten. Het is me dit weekend wel meer gevraagd of ik achter de nieuwe renstal zit, maar dat is niet het geval."

,,Ik heb behoorlijk wat sponsoren in Japan, maar dat gaat over een ander niveau qua geld. Ook heb ik gesproken met verschillende teams, maar ik heb er het geld nu niet voor. Zelf zou ik ook niet weten wie er momenteel met dat nieuwe team aan de gang is, Dome is het in ieder geval niet. Dat weet ik zeker, want ik werk me ze samen in het Japans GT-kampioenschap. Ik denk dat we binnenkort wel meer te horen krijgen, want de uiterlijke inschrijvingsdatum voor 2006 (25 november) is niet ver meer weg."

Interessant is echter het gegeven dat de windtunnel van Dome (voor modellen van 1:2) wordt gebruikt door BAR als tweede uitvalsbasis. Deze windtunnel wordt in samenwerking met die in Brackley gebruikt. 24 uur per dag wordt er gewerkt aan de ontwikkeling van de wagens en niet zelden worden er gegevens tussen beide windkanalen uitgewisseld.

KVN