Teams zijn het eens over testregels
De elf Formule 1-teams hebben in Suzuka een overeenkomst getekend waarmee het testreglement voor 2007 is bezegeld. Na maanden van onderhandelen zijn de teambazen er eindelijk uit. Het was in eerste instantie de bedoeling om de onderhandelingen in China af te ronden, maar er bleek nog een week extra nodig te zijn voordat de puntjes op de spreekwoordelijke i waren gezet. Dat is in Suzuka nu dan toch gebeurd, meldt Autosport.
Het is de bedoeling dat de renstallen gedurende het seizoen (tussen de eerste en laatste race) 30.000 testkilometers mogen afleggen. Hoe de teams dat invullen mogen ze zelf weten, maar Nick Fry hoopt dat daarover nog enige discussie gevoerd kan worden.
,,Ik denk dat het een goed idee is om met meerdere teams tegelijk te testen, zo geef je de promotors ook de kans om wat meer bezoekers te trekken”, vertelt de Honda-teambaas. ,,De engineers zullen het niet altijd met me eens zijn, maar als teambaas test ik sowieso graag samen met andere (top)teams. Dan krijg je meteen een indicatie van hoe je er voor staat.”
Hoewel de teams overeenstemming hebben bereikt over de testregels voor seizoen 2007, zijn ze niet te spreken over de plannen die Bridgestone voor de aankomende winter heeft. De Japanse bandenfirma heeft slechts twee driedaagse tests op de agenda staan in december en dat vinden de teams te weinig, die willen eind november nog een meerdaagse testsessie beleggen.
Veel heeft wat dat betreft ongetwijfeld te maken met het verdwijnen van Michelin, waardoor de huidige Michelin-teams zoveel mogelijk kilometers willen maken op Japans rubber om de overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen.
KVN
Het is de bedoeling dat de renstallen gedurende het seizoen (tussen de eerste en laatste race) 30.000 testkilometers mogen afleggen. Hoe de teams dat invullen mogen ze zelf weten, maar Nick Fry hoopt dat daarover nog enige discussie gevoerd kan worden.
,,Ik denk dat het een goed idee is om met meerdere teams tegelijk te testen, zo geef je de promotors ook de kans om wat meer bezoekers te trekken”, vertelt de Honda-teambaas. ,,De engineers zullen het niet altijd met me eens zijn, maar als teambaas test ik sowieso graag samen met andere (top)teams. Dan krijg je meteen een indicatie van hoe je er voor staat.”
Hoewel de teams overeenstemming hebben bereikt over de testregels voor seizoen 2007, zijn ze niet te spreken over de plannen die Bridgestone voor de aankomende winter heeft. De Japanse bandenfirma heeft slechts twee driedaagse tests op de agenda staan in december en dat vinden de teams te weinig, die willen eind november nog een meerdaagse testsessie beleggen.
Veel heeft wat dat betreft ongetwijfeld te maken met het verdwijnen van Michelin, waardoor de huidige Michelin-teams zoveel mogelijk kilometers willen maken op Japans rubber om de overstap zo soepel mogelijk te laten verlopen.
KVN