Theissen: ’Williams sterker dan BMW’
BMW is na de vervroegde breuk met Williams haar eigen Formule 1-team begonnen. Het resultaat is vandaag gepresenteerd: de F1.06. Ondanks de evolutie van de Sauber-renstal tot fabrieksteam zijn er nog geen hoge verwachtingen bij BMW. Mario Theissen verwacht zelfs dat Williams sterker is. De BMW-motorsportdirecteur haast zich echter om daar aan toe te voegen dat deze tendens vooral in de eerste seizoenshelft wordt verwacht. ,,Het wordt op z’n minst een interessante vergelijking. Williams heeft een veel hoger aanvangsniveau en er werken bijna twee keer zoveel mensen als bij BMW. Wij worden gedurende het seizoen sterker, BMW moet een inhaalslag maken”, voorspelt de Duitser tijdens de presentatie van het team.
Hoewel Theissen verwacht dat het team gedurende het seizoen sterker en sterker wordt, maakt hij zich niet al te veel illusies. De algemene instelling bij BMW is dan ook dat er nog veel werk verricht moet worden, van meestrijden in de top is dan ook nog geen sprake. Dit verwacht het team zelf althans.
,,Het is niet realistisch om nu te zeggen dat we een race willen winnen in 2006. Wel willen we deze kans grijpen als er zich een mogelijkheid voordoet. We moeten zorgen dat we er klaar voor zijn als we toevallig in die positie terechtkomen”, meent Theissen.
BMW voorzag Williams de afgelopen zes seizoenen van motoren. De resultaten voldeden echter niet aan de hoge verwachtingen, wat voor onderlinge wroeging zorgde. De situatie bleek onhoudbaar, waarop de Duitse fabrikant besloot een geheel eigen team op poten te zetten door Sauber over te nemen.
Zowel op de oude Sauber-fabriek in Zwisterland (Hinwil) als in Duitsland (München) wordt aan de ontwikkeling van de bolide gewerkt. Volgens Theissen is er echter sprake van een volledig geïntegreerde samenwerking en mogen de operaties niet los van elkaar worden gezien. In het verleden heeft Ferrari bewezen dat dit niet de meest makkelijke werkwijze is, maar volgens Theissen valt dit in het geval van BMW wel mee.
,,Het is niet zo dat het team in twee aparte delen is onderverdeeld”, meent hij. ,,Het team mag dan wel op twee plaatsen gevestigd zijn, tot in de kleinste details is er sprake van samenwerking. Niet alleen in Duitsland, ook in Zwitserland wordt gewerkt aan bijvoorbeeld de nieuwe versnellingsbak.”
KVN
Hoewel Theissen verwacht dat het team gedurende het seizoen sterker en sterker wordt, maakt hij zich niet al te veel illusies. De algemene instelling bij BMW is dan ook dat er nog veel werk verricht moet worden, van meestrijden in de top is dan ook nog geen sprake. Dit verwacht het team zelf althans.
,,Het is niet realistisch om nu te zeggen dat we een race willen winnen in 2006. Wel willen we deze kans grijpen als er zich een mogelijkheid voordoet. We moeten zorgen dat we er klaar voor zijn als we toevallig in die positie terechtkomen”, meent Theissen.
BMW voorzag Williams de afgelopen zes seizoenen van motoren. De resultaten voldeden echter niet aan de hoge verwachtingen, wat voor onderlinge wroeging zorgde. De situatie bleek onhoudbaar, waarop de Duitse fabrikant besloot een geheel eigen team op poten te zetten door Sauber over te nemen.
Zowel op de oude Sauber-fabriek in Zwisterland (Hinwil) als in Duitsland (München) wordt aan de ontwikkeling van de bolide gewerkt. Volgens Theissen is er echter sprake van een volledig geïntegreerde samenwerking en mogen de operaties niet los van elkaar worden gezien. In het verleden heeft Ferrari bewezen dat dit niet de meest makkelijke werkwijze is, maar volgens Theissen valt dit in het geval van BMW wel mee.
,,Het is niet zo dat het team in twee aparte delen is onderverdeeld”, meent hij. ,,Het team mag dan wel op twee plaatsen gevestigd zijn, tot in de kleinste details is er sprake van samenwerking. Niet alleen in Duitsland, ook in Zwitserland wordt gewerkt aan bijvoorbeeld de nieuwe versnellingsbak.”
KVN