Tonio Liuzzi: ’Punten mogelijk’
Waar hij gisteren nog verklaarde dat de nieuwe V8-motoren nu al sneller zijn dan de begrensde tiencilinder waarmee Scuderia Toro Rosso komend jaar aantreedt, ziet Vitantonio Liuzzi nu toch een voordeel in het gebruik van de oude V10. ,,De bewezen betrouwbaarheid van de krachtbron”, zegt ‘Tonio’, die daarbij zelfs op punten rekent. De Italiaan verwacht dat de concurrentie met name aan het begin van het jaar nogal wat problemen zal kennen met de V8-units. ,,Daar kunnen wij het dan winnen”, weet de nieuwbakken coureur van het tweede Red Bull-team de Italiaanse sportkrant Gazzetta dello Sport te melden. ,,Als onze V10 net zo betrouwbaar is als dit jaar, dan moet het mogelijk zijn om af en toe in de topacht te eindigen.”
De Cosworth drieliter V10-motor waarmee Toro Rosso komend jaar rijdt, werd afgelopen seizoen gebruikt door zowel Red Bull Racing als Minardi (Toro Rosso’s voorganger) en bleek uiterst betrouwbaar. Slechts één krachtbron gaf er het hele jaar de brui aan (België, David Coulthard). Toro Rosso gaat overigens niet met exact dezelfde specificatie motor rijden als afgelopen seizoen werd gebruikt. Zoals bekend wordt de V10 in de auto’s van Liuzzi, Speed en Jani begrensd met een toerentalbegrenser en luchtinlaatrestrictie. Het voordeel ten opzichte van de nieuw-voor-2006 V8’s zou anders te groot zijn.
PPB
De Cosworth drieliter V10-motor waarmee Toro Rosso komend jaar rijdt, werd afgelopen seizoen gebruikt door zowel Red Bull Racing als Minardi (Toro Rosso’s voorganger) en bleek uiterst betrouwbaar. Slechts één krachtbron gaf er het hele jaar de brui aan (België, David Coulthard). Toro Rosso gaat overigens niet met exact dezelfde specificatie motor rijden als afgelopen seizoen werd gebruikt. Zoals bekend wordt de V10 in de auto’s van Liuzzi, Speed en Jani begrensd met een toerentalbegrenser en luchtinlaatrestrictie. Het voordeel ten opzichte van de nieuw-voor-2006 V8’s zou anders te groot zijn.
PPB