Toyota kraakt handelwijze BAR
Toyota beticht BAR-Honda van onsportief gedrag. En Trulli en Ralf Schumacher? Die willen in Sepang punten scoren.
Toyota steltin het gebruikelijke perscommuniqué in de aanloop naar de Grand Prix weinig sympathie te hebben voor de werkwijze van BAR-Honda. Dat team liet beide wagens in Melbourne opzettelijk in de laatste ronde van de race ’uitvallen’, om zo in Sepang met kakelverse motoren op de proppen te kunnen komen. ,,Er is veel te doen geweest over de hiaat in het motorenreglement, maar het druist tegen onze opvattingen over sportiviteit in om in dit soort grijze gebieden te gaan werken’’, spuit motorengoere Luca Marmorini zijn gal. ,,Ook ónze rijders reden buiten de punten, maar we hebben toch besloten om ze de vlag te laten passeren, uit respect voor het reglement. We weten wat ons te doen staat en om punten te scoren denken wij dat we veel races moeten uitrijden. Om dat te kunnen heb je een motor nodig die twee races meegaat en die hebben wij.” Het is voor Toyota zaak in Maleisië punten te scoren. In Australië was dat al mogelijk geweest. Na een prima begin vanaf de eerste startrij zakteJarno Trulli ver terug in Melbourne, als gevolg van blaren op zijn rechter achterwiel.De Italiaan is in Maleisië uit op revanche. ,,Ik was erg blij met die plek op de eerste startrij in Melbourne, want het kwam niet alleen door die regen’’, blikt Trulli terug. ,,De wagen gedroeg zich er erg goed. Ik heb dan ook alle vertrouwen voor de race op Sepang. We misten op een haar na punten in Melbourne, ik wil dat in Maleisië rechtzetten.’’ Ralf Schumacher, hoogst ongelukkig in Melbourne, ziet dat ook zo: ,,Betrouwbaarheid is in Sepang een belangrijke factor, en daarin blinken wij uit. Ik zie niet in waarom wij geen punten zouden kunnen scoren.’’
Toyota steltin het gebruikelijke perscommuniqué in de aanloop naar de Grand Prix weinig sympathie te hebben voor de werkwijze van BAR-Honda. Dat team liet beide wagens in Melbourne opzettelijk in de laatste ronde van de race ’uitvallen’, om zo in Sepang met kakelverse motoren op de proppen te kunnen komen. ,,Er is veel te doen geweest over de hiaat in het motorenreglement, maar het druist tegen onze opvattingen over sportiviteit in om in dit soort grijze gebieden te gaan werken’’, spuit motorengoere Luca Marmorini zijn gal. ,,Ook ónze rijders reden buiten de punten, maar we hebben toch besloten om ze de vlag te laten passeren, uit respect voor het reglement. We weten wat ons te doen staat en om punten te scoren denken wij dat we veel races moeten uitrijden. Om dat te kunnen heb je een motor nodig die twee races meegaat en die hebben wij.” Het is voor Toyota zaak in Maleisië punten te scoren. In Australië was dat al mogelijk geweest. Na een prima begin vanaf de eerste startrij zakteJarno Trulli ver terug in Melbourne, als gevolg van blaren op zijn rechter achterwiel.De Italiaan is in Maleisië uit op revanche. ,,Ik was erg blij met die plek op de eerste startrij in Melbourne, want het kwam niet alleen door die regen’’, blikt Trulli terug. ,,De wagen gedroeg zich er erg goed. Ik heb dan ook alle vertrouwen voor de race op Sepang. We misten op een haar na punten in Melbourne, ik wil dat in Maleisië rechtzetten.’’ Ralf Schumacher, hoogst ongelukkig in Melbourne, ziet dat ook zo: ,,Betrouwbaarheid is in Sepang een belangrijke factor, en daarin blinken wij uit. Ik zie niet in waarom wij geen punten zouden kunnen scoren.’’