’Traditionele’ pitstops terug in 2006
De bandenwissels keren, tot vreugde van veel fans, terug in 2006. Max Mosley stelde in eerste instantie voor om met hooguit veertien mensen aan de auto te werken. Tevens zou er slechts één monteur per wiel toegestaan worden. Zou, want de ’echte’ pitstops keren terug in 2006. Middels de persberichten van de FIA werd deze zaak er al niet veel duidelijker op, er werd alleen gesproken over een terugkeer van de bandenwissels. Op elk willekeurig moment van de race mogen er banden gewisseld worden, luidde de uitkomst van de vergadering.
Daarop zocht Formule1.info contact met meerdere teams om de zaak te verduidelijken. ,,Geen idee, we hebben de details van de FIA nog niet ontvangen", luidde het commentaar van Renault. ,,Ook wij weten het niet, probeer het eens bij de FIA", was het antwoord van Red Bull.
De woordvoerster van Williams bracht uitkomst. ,,Via Sam Michael weet ik hoe de vork in de steel zit. Er was voorgesteld om het aantal mensen dat aan de auto mocht werken bij pitstops terug te dringen als de reservewagen verbannen zou worden. Dat is niet het geval, dus geldt er ook geen limiet voor monteurs die bij de pitstops mee mogen werken. In ons geval komt dit neer op ongeveer 22 mensen."
KVN
Daarop zocht Formule1.info contact met meerdere teams om de zaak te verduidelijken. ,,Geen idee, we hebben de details van de FIA nog niet ontvangen", luidde het commentaar van Renault. ,,Ook wij weten het niet, probeer het eens bij de FIA", was het antwoord van Red Bull.
De woordvoerster van Williams bracht uitkomst. ,,Via Sam Michael weet ik hoe de vork in de steel zit. Er was voorgesteld om het aantal mensen dat aan de auto mocht werken bij pitstops terug te dringen als de reservewagen verbannen zou worden. Dat is niet het geval, dus geldt er ook geen limiet voor monteurs die bij de pitstops mee mogen werken. In ons geval komt dit neer op ongeveer 22 mensen."
KVN