Trulli: ’Ik ben geen rijdende chicane’
Het is een beeld dat in meerdere races dit jaar te zien is geweest: een treintje coureurs achter de Toyota van Jarno Trulli. Tegenover Formule1.info-medewerker Adam Cooper rekent de Italiaanse coureur af met zijn criticasters.
Meerdere keren dit jaar kwalificeert Trulli zich goed, maar is hij in de race nergens te bekennen. In Italië is dat anders, in eerste instantie wordt hij door lichte BAR’s ingehaald, maar later in de race gaat het hem steeds beter af. Achter de McLarens en Renaults eindt hij als ’best of the rest’.
Trulli zelf denkt dat er zelfs nog meer in had gezeten. Mogelijk had hij voor Giancarlo Fisichella kunnen eindigen als hij zijn pitstop een ronde uit had kunnen stellen. Teamleden zeggen echter dat zijn laatste stop op het geplande moment kwam. ,,Ik heb erg hard met Renault gevochten deze race. Helaas verloor ik een positie omdat het team me een ronde eerder dan ik wilde naar binnen riep. Ralf ging twee ronden langer door en dat had ik het liefst ook gedaan."
,,Het is jammer dat het me een plek kostte, want ik lag eerst voor de Renault. Natuurlijk zijn zij sneller, maar dat betekent niet dat ik me zomaar gewonnen zou geven. Ik moest mijn plannen echter veranderen en even later ook nog Kimi Raikkonen voorbij laten. Hij was zo snel dat ik hem echt niet tegen kon houden."
Verder is Trulli het niet eens met de kritiek dat hij een slechte ’racer’ is. Volgens hem lijkt dat alleen maar zo omdat teamgenoot Ralf Schumacher zich doorgaans niet zo goed weet te kwalificeren. ,,Het is altijd hetzelfde verhaal. ’Trulli is snel op zaterdag en niet op zondag’. Als je auto niet snel genoeg is en je rijdt vooraan, dan valt dat meer op dan je teamgenoot die in het middenveld rijdt."
,,Diegene in het middenveld is waarschijnlijk langzamer dan ik, maar alleen achter mij ontstaat een heuse trein. Dat is de enige reden dat dit verhaal de ronde doet, maar eigenlijk is het gewoon niet waar."
KVN
Meerdere keren dit jaar kwalificeert Trulli zich goed, maar is hij in de race nergens te bekennen. In Italië is dat anders, in eerste instantie wordt hij door lichte BAR’s ingehaald, maar later in de race gaat het hem steeds beter af. Achter de McLarens en Renaults eindt hij als ’best of the rest’.
Trulli zelf denkt dat er zelfs nog meer in had gezeten. Mogelijk had hij voor Giancarlo Fisichella kunnen eindigen als hij zijn pitstop een ronde uit had kunnen stellen. Teamleden zeggen echter dat zijn laatste stop op het geplande moment kwam. ,,Ik heb erg hard met Renault gevochten deze race. Helaas verloor ik een positie omdat het team me een ronde eerder dan ik wilde naar binnen riep. Ralf ging twee ronden langer door en dat had ik het liefst ook gedaan."
,,Het is jammer dat het me een plek kostte, want ik lag eerst voor de Renault. Natuurlijk zijn zij sneller, maar dat betekent niet dat ik me zomaar gewonnen zou geven. Ik moest mijn plannen echter veranderen en even later ook nog Kimi Raikkonen voorbij laten. Hij was zo snel dat ik hem echt niet tegen kon houden."
Verder is Trulli het niet eens met de kritiek dat hij een slechte ’racer’ is. Volgens hem lijkt dat alleen maar zo omdat teamgenoot Ralf Schumacher zich doorgaans niet zo goed weet te kwalificeren. ,,Het is altijd hetzelfde verhaal. ’Trulli is snel op zaterdag en niet op zondag’. Als je auto niet snel genoeg is en je rijdt vooraan, dan valt dat meer op dan je teamgenoot die in het middenveld rijdt."
,,Diegene in het middenveld is waarschijnlijk langzamer dan ik, maar alleen achter mij ontstaat een heuse trein. Dat is de enige reden dat dit verhaal de ronde doet, maar eigenlijk is het gewoon niet waar."
KVN