Het is nagenoeg zeker dat Super Aguri in 2006 van de partij is, maar wie de coureurs worden is nog onbekend. Wel lijkt Takuma Sato zeker te zijn van zijn plek, maar nu schuift ook Sakon Yamamoto aan in de rij gegadigden voor het tweede stoeltje.
Net als Sato werd ook Anthony Davidson vanaf het eerste moment in verband gebracht met een racecockpit, maar het ziet ernaar uit dat hij vrijdagtester bij Honda wordt. In ieder geval de eerste fase van het seizoen. Ook de naam van Adam Carroll werd genoemd, al lijkt de zoektocht zich nu vooral te oriënteren op beschikbare Japanse coureurs.

Niet alleen Formule Nippon-coureur Yuji Ide is een belangrijke kanshebber, aangezien hij over geld van het Japanse bedrijf Mobilecast beschikt, ook Sakon Yamamoto wordt nu gelinkt aan Super Aguri. Yamamoto verraste aan het eind van het seizoen op Suzuka met een sterk optreden als vrijdagtester van Jordan.

Tegelijkertijd wil Super Aguri echter niet teveel afhankelijk worden van rookies. Er zijn nog enkele Arrows A23-chassis’ beschikbaar, dus al te veel ongelukken kan het team niet gebruiken. Teammanager Daniel Audetto verhaalt tegenover Autosport over de voor- en nadelen. ,,Yamamoto is aantrekkelijk voor de sponsoren gezien zijn Japanse achtergrond. Wij hebben het liefst echter iemand die ook over enige ervaring beschikt. Als we iets niet kunnen gebruiken, dan zijn het wel crashes in de beginfase van het seizoen."

Toch is de rol van Anthony Davidson mogelijk nog niet geheel uitgespeeld. Volgens Audetto bestaat de kans dat Super Aguri halverwege het seizoen alsnog een beroep op zijn diensten gaat doen als de nieuwe auto gereed is. ,,We verwachten geen wonderen de eerste races, dus wat dat betreft is het voor Anthony beter om de Honda-bolide te ontwikkelen. Maar dat kan veranderen als wij over ons nieuwe chassis beschikken."

KVN