De laatste races dit jaar zijn gereden in Zandvoort en dus is de baan nu ingenomen door graafmachines en ander grof geschut om het geheel gereed te krijgen voor de Grand Prix van Nederland. “Tot nog toe verloopt alles volgens schema. Er ligt niks stil, hè?”, vertelt Jan Lammers. ”Alle ruis die je hoort, hoort bij ondernemen anno 2019.”

FORMULE 1 sprak met de woordvoerder van Circuit Zandvoort over onder meer de vergunningen voor de enorme verbouwing die werden goedgekeurd. “Dat verbaasde ons niet. Veel mensen denken: geen Grand Prix is duurzamer dan wel een Grand Prix. Maar zoals gezegd: zonder de race hadden we deze discussies en veranderingen niet gehad”, aldus Lammers.

“Zie het nieuwe treinstation. Dat had er eigenlijk twintig jaar geleden al moeten zijn, maar was er zonder Formule 1 zelfs nu nog niet gekomen. Voor de Formule 1 is dat nieuwe station straks drie dagen fijn, maar die andere 362 dagen per jaar heeft Zandvoort er ook profijt van, zeker op mooie dagen.” Het volledige gesprek is terug te lezen in editie 16 van FORMULE 1 Magazine, deze ligt nu in de winkel of is hier te bestellen.

Fotograaf Andreas Terlaak nam maandag een kijkje bij het circuit en maakte de volgende fotoreportage.

FORMULE 1 nr. 16 ligt nu in de winkel of is hier te bestellen. Behalve het gesprek met Jan Lammers lees je in FORMULE 1 nr. 16 een uitgebreid interview met Lewis Hamilton, een reportage over Hamilton de wereldverbeteraar, een interview met Mercedes-teambaas Toto Wolff, komt Zak Brown aan het woord over de wederopstanding van McLaren, en nog veel meer!