Verstappen: ‘Beste dat we konden doen’
Sutton Images
Vincent Sondermeijer
26 maart 2017
Max Verstappen denkt dat zijn vijfde finishplek in de Grand Prix van Australië het best haalbare resultaat is. In de slotfase moest hij het rustig aan doen.
Verstappen reed in Melbourne een vrij eenzame race: de Ferrari’s en Mercedessen waren te snel voor zijn Red Bull, de rest van het veld te langzaam. “Ik denk dat dit het beste is dat we vandaag hadden kunnen doen”, zegt hij dan ook over zijn vijfde positie tegen Ziggo Sport.
Ferrari-coureur Kimi Räikkönen finishte een paar seconden voor Verstappen. In de laatste vijftien ronden van de race leek het er even op dat de Nederlander het hem nog lastig kon maken. Grote wolken remstof die uit het linker voorwiel van de Red Bull kwamen, maakten echter duidelijk dat Verstappens remmen het zwaar hadden. Het team was zich goed bewust van dat probleem, zegt Verstappen. “Dus ik ben gewoon rustig naar huis getoerd.”
Betere tractie
Bij de start kwam Verstappen ook al dicht in de buurt van Räikkönen. Verstappen kwam goed weg van zijn vijfde startplek en arriveerde eerder bij de eerste bocht, maar de Fin hield alsnog de vierde positie. “Jammer genoeg zat ik bij het uitkomen van de eerste bocht een beetje dicht achter een Mercedes. Räikkönen had geen auto voor zich, dus hij had een betere tractie uit de bocht”, zegt Verstappen. Daarna kon Verstappen Räikkönen niet aanvallen. Volgens de Red Bull-rijder was zijn tempo op zich goed, maar kon hij niet dicht genoeg achter zijn voorligger rijden. “Dan verlies je gewoon grip”, aldus Verstappen.
Bij de start kwam Verstappen ook al dicht in de buurt van Räikkönen. Verstappen kwam goed weg van zijn vijfde startplek en arriveerde eerder bij de eerste bocht, maar de Fin hield alsnog de vierde positie. “Jammer genoeg zat ik bij het uitkomen van de eerste bocht een beetje dicht achter een Mercedes. Räikkönen had geen auto voor zich, dus hij had een betere tractie uit de bocht”, zegt Verstappen. Daarna kon Verstappen Räikkönen niet aanvallen. Volgens de Red Bull-rijder was zijn tempo op zich goed, maar kon hij niet dicht genoeg achter zijn voorligger rijden. “Dan verlies je gewoon grip”, aldus Verstappen.
Gerelateerd nieuws
Coulthard pareert aanval Brown op zusterteams: ‘Red Bull heeft veel gedaan voor Racing Bulls’
21 juni 2026 14:00 - Nieuws
Red Bull wacht oordeel FIA niet af, scherpt alvast regels aan na kritiek Zak Brown
21 juni 2026 12:00 - Nieuws
Laurent Mekies bevestigt upgrades Red Bull voor GP Oostenrijk: ‘Maar gaan niet genoeg zijn’
19 juni 2026 15:00 - Nieuws
Jan Lammers neemt deel aan Red Bull Legends Parade tijdens GP Oostenrijk
18 juni 2026 15:00 - Nieuws