*

Verstappen: ‘De Mercedessen waren vandaag gewoon te snel’

Vincent Malafronte

Vincent Malafronte

25 mei 2019 16:49

Verstappen: ‘De Mercedessen waren vandaag gewoon te snel’
Motorsport Images

Max Verstappen gaf het zelf donderdag al aan, de derde plek zou het hoogst haalbare zijn. “Ik denk niet dat we Mercedes onder druk kunnen zetten”, zei hij na afloop van de tweede vrije training. Het maximale uit zijn Red Bull halen deed de Nederlander vandaag wel, waardoor hij als derde mag starten.

Lees ook: Hamilton pakt poleposition in de straten van Monaco

© Motorsport images.

Toch leek de allereerste poleposition van Verstappen er even aan te komen. In Q2 topte hij de tijdenlijst, wat hoop gaf op een eerste startpositie. Aan het einde van Q3 werd het toch een derde plek, op gepaste afstand van de Mercedessen. Op de vraag of hij wellicht de zilverpeilen had kunnen splitten, reageert Verstappen ontkennend. “Zij waren een beetje te snel.”

De Nederlander erkent dat zijn kwalificatie niet helemaal perfect verliep. “Mijn ronde in Q2 was goed, maar in Q3 verloor ik het een beetje in de eerste bocht. In mijn tweede ronde was mijn outlap te langzaam, dus ik ging bocht één al in met koude banden. Als je ziet dat je tweede tienden achter staat neem je geen risico meer. Ik koos daarom ervoor om de ronde af te breken. ”

Zie ook: Video: Even vragen aan… Sjaak Willems in Monaco: ‘Verstappen kon zich als enige meten met Mercedes’

Met de snelheid van een hedendaagse Formule 1-wagen door de straten van Monaco scheuren is iets dat altijd bijzonder zal blijven voor de coureurs, wat Verstappen ook beaamt. “Om in deze straten te pushen is ongelofelijk moeilijk.” Met zijn derde plek is de Nederlander daarom in zijn nopjes. “P3 is goed, want tien minuten voor de sessie begon zat er niet eens een vloer onder de wagen, dus de monteurs hebben geweldig werk geleverd.”

© Motorsport images.

Vincent Malafronte

Vincent Malafronte

Vincent Malafronte (1995) groeide op tijdens het Schumachertijdperk, maar begon de sport pas intensief te volgen na het (eerste) pensioen van zijn jeugdheld. Kwam in 2018 bij FORMULE 1 terecht, waar hij vooral schrijft tijdens de Grand Prix weekenden. Hij is geïnteresseerd in de laatste nieuwtjes en geruchten, achtergrondverhalen, het politieke spel in het miljoenencircus en de roemruchte geschiedenis van de Formule 1. Daarnaast heeft hij belangstelling voor de Formule E, geschiedenis en luchtvaart.