Bandenvibraties zorgden ervoor dat David Coulthard geen makkelijke middag had in Bahrein. De Schot koos er net als Kimi Raikkonen voor om één pitstop te maken. In combinatie met de volle tank, was dat teveel van het goede voor de banden. Dat waren niet de enige problemen van ’DC’, die vond dat hij snelheid tekort kwam op de rechte stukken. De RB2 heeft grote aërodynamische veranderingen ondergaan om de koelingproblemen op te lossen, dat is mogelijk voor een deel ten koste gegaan van de aërodynamica. Teammaat Christian Klien scoorde echter nog een punt. ,,Het scheelde niet veel, ik moest aan Kimi’s situatie op de Nürburgring van vorig jaar denken”, vertelt Coulthard na afloop aan Formule 1 RaceReport-redacteur Adam Cooper.

,,De vibraties waren enorm, alsof mijn neus op een hele andere plek aan mijn gezicht vastzat! Naar binnen kom je ook niet, want dan verlies je nog meer tijd. Dit stelt me wel teleur.” Toch ziet de Schot voldoende aanknopingspunten. ,,We hebben nu met twee auto’s een Grand Prix-afstand afgelegd. De race leek wel een beetje op wintertesten.”

Ondanks de problemen en het mislopen van punten, heeft de Red Bull-coureur geen spijt van zijn strategie. ,,Als ik geen vlak punt op mijn band had gehad was de race veel beter gegaan. We kwamen snelheid tekort op het rechte stuk, ik werd door iedereen ingehaald.” Overigens stopte de Ferrari-motor van Coulthard ermee in de uitloopronde, wat betekent dat hij in Maleisië tien plaatsen teruggezet wordt na de kwalificatie.