Formule1

Vragenvuur: Mark Gillan
| Jan van der Burgt | Formule1

Vragenvuur: Mark Gillan

Williams kende in Bahrein een frustrerend weekend. Scoorde het team de twee races daarvoor nog punten, tijdens de veelbesproken Grand Prix van Bahrein vielen beide auto’s uit. Hoofd operationele zaken Mark Gillan gaat in op enkele vragen naar aanleiding van dit weekend.

  

De Grand Prix van Bahrein is de 150e race waarin het team gebruik maakt van Renault-motoren. De samenwerking gaat terug tot 1989; Hoe belangrijk is die samenwerking vandaag de dag?
De samenwerking met Renault stemt ons zeer tevreden. Ze zijn een erg belangrijk onderdeel van het team. We kijken er naar uit om deze samenwerking nog lang door te zetten.

  

Hoe zou je de prestaties van de Williams FW34 van afgelopen weekend beschrijven?
Vergeleken met de races daarvoor viel de snelheid ons tegen. Beide coureurs reden echter een sterke eerste stint in de race, nadat ze een slechte kwalificatie kenden, vanwege kleine problemen. Pastor Maldonado leek zelfs op weg om opnieuw punten te scoren, maar een probleem rechtsachter gooide roet in het eten. 

In hoeverre beperkte het feit dat het team nog geen ervaring had met Pirelli-banden hier in Bahrein jullie race?
Het maakt het er natuurlijk niet makkelijker op. Maar dit problem was voor iedereen gelijk, dus een beperking was het niet. 

 

Hoe groot was het probleem met de bandenslijtage?  
Het slijten van de banden is op zich nog niet het grootste probleem. Het feit dat de banden veel sneller dan gebruikelijk aan snelheid inboeten, is dat wel.

 

Waardoor moest Pastor uiteindelijk opgeven, nadat hij eerder al was gespind?
Dat zijn we nog steeds aan het onderzoeken. De beschadigde onderdelen hebben we inmiddels teruggebracht voor een nadere analyse. Daarnaast bekijken we de beelden van een incident dat Pastor vlak voor zijn uitvallen had met Jean-Éric Vergne.

 

Ook Bruno Senna moest uiteindelijk opgeven. Waarom was dat?
Bruno Vertelde ons op de radio dat hij last had van trillingen in zijn rempedaal. Dat werd alleen maar erger en onze data bevestigde ook zijn verhaal. Daarop hebben we besloten om Bruno binnen te halen en het probleem verder te onderzoeken.

 

De driedaagse test in Mugello komt eraan. Wat stelt het Williams-team zich daar ten doel? 
Deze test zal voor ons uitermate belangrijk zijn. We gaan hier enkele nieuwe onderdelen testen die onderdeel zijn van een groter ontwikkelingsplan.

Meer nieuws

Vorig bericht | 24-04-2012 - 10:46 D’Ambrosio voor Lotus in actie op Mugello Lees het volledige bericht

Volgend bericht | 24-04-2012 - 13:02 Webber wil wel weer eens naar het podium Lees het volledige bericht

Reacties
  • Formule 1 nr. 14 is uit!
  • Formule 1 nr. 13 is uit!
  • Formule 1 nr. 12: veel Max, Alonso en het zomerrapport van Doornbos
  • Formule 1 nr. 11 is uit!
  • Formule 1 nr. 10 is uit!
In de nieuwste Formule1:

De fysiek zwaarste race van het jaar | Valse start voor Max Verstappen | Nico Rosberg deelt mokerslag uit | Kimi Räikkönen op de praatstoel Bestel de nieuwste Formule1 Word abonnee

Formule1

GP Maleisië 2016 2016/09/30 04:00:00

Nog tot de 1e Vrije Training

Details

  • CircuitSepang International Circuit

  • LocatieMaleisië

  • Aantal rondes56

  • Afstand per ronde5,543 kilometer

  • Totale afstand310,408 kilometer

Planning GP Maleisië

  • Begint: 30-9-2016 04:00

    GP Maleisië 2016 – 1e Vrije Training
  • Begint: 30-9-2016 08:00

    GP Maleisië 2016 – 2e Vrije Training
  • Begint: 1-10-2016 08:00

    GP Maleisië 2016 – 3e Vrije Training
  • Begint: 1-10-2016 11:00

    GP Maleisië 2016 – Kwalificatie
  • Begint: 1-10-2016 11:00

    GP Maleisië 2016 – Kwalificatie sessie 1
  • Begint: 1-10-2016 11:27

    GP Maleisië 2016 – Kwalificatie sessie 2
  • Begint: 1-10-2016 11:50

    GP Maleisië 2016 – Kwalificatie sessie 3
  • Begint: 1-10-2016 12:00

    GP Maleisië 2016 – Startopstelling
  • Begint: 2-10-2016 09:00

    GP Maleisië 2016 – Race

Sepang International Circuit

formule1_circuit_sepang-international-circuit