VT1: Alonso vat koe bij de horens
Fernando Alonso heeft nog nooit op het podium gestaan in Monaco. Daar wil hij dit jaar verandering in brengen. Meteen in de eerste vrije training toonde hij zijn vastberadenheid door de snelste tijd (1:16:712) te realiseren. Dat er rekening moet worden gehouden met Renault blijkt ook het feit dat Giancarlo Fisichella niet ver van de Spanjaard verwijderd was. Hij was nog geen twee tienden van een seconde langzamer. Genoeg voor de tweede tijd was het niet, Anthony Davidson scheidde het Renault-duo.
Ferrari-fans hoeven niet meteen te wanhopen. Michael Schumacher, op jacht naar zijn zesde zege in het prinsdom, reed de vierde tijd. Hij gaf juist iets meer dan twee tienden toe op zijn Spaanse concurrent. Juan Pablo Montoya zette de vijfde tijd neer, alleen kon hij niet echt een vuist maken ten opzichte van de snelste drie. Zijn achterstand was al behoorlijk te noemen.
Opvallend in de eerste training was dat de vrijdagcoureurs stuk voor stuk wat verder naar achteren staan dan normaal. Zo blijkt maar weer eens dat Monaco zijn eigen wetten heeft. Vooral ook omdat het erg druk was op de baan voor de eerste sessie. Zelfs de toppers lieten wat langer hun gezicht zien dan normaal.
De vrijdagtesters stonden nog wel in de toptien. Robert Kubica was zesde, voor Alexander Wurz, Jenson Button en Robert Doornbos. Ook voor Rubens Barrichello was er nog plek vrij in de toptien. Ondanks een achterstand die al ruim anderhalve seconde bedroeg. Daarachter, in het middenveld, stonden de vertrouwde namen. De Red Bull-, Williams- en Toyota-coureurs waren er allemaal te vinden. Enige vreemde eend in de bijt was Felipe Massa, die er niet in slaagde een competitieve tijd te klokken.
Achteraan waren er eveneens weinig verrassingen. De V10-motor van Scuderia Toro Rosso werd met name in de nauwe straten van Monaco gevreesd, maar die vrees blijkt vooralsnog ongegrond. Zelfs Tiago Monteiro was sneller dan de Toro Rosso-racecoureurs. En Christijan Albers was juist net wat langzamer dan de junioren van Red Bull.
Bij Kimi Raikkonen verliep de eerste training wat minder voorspoedig. De Fin zette geen tijd neer en viel stil. Er moest zelfs even een brandblusser tevoorschijn worden gehaald. Vooralsnog is er echter niks bekend over het eventueel wisselen van zijn motor. Het was in ieder geval duidelijk te zien dat er rookontwikkeling was aan de achterkant van de McLaren. Mocht hij zijn motor moeten wisselen, dan is dit zeer opvallend aangezien hij juist met een verse krachtbron rijdt. Klik hier voor de tijden.
Ferrari-fans hoeven niet meteen te wanhopen. Michael Schumacher, op jacht naar zijn zesde zege in het prinsdom, reed de vierde tijd. Hij gaf juist iets meer dan twee tienden toe op zijn Spaanse concurrent. Juan Pablo Montoya zette de vijfde tijd neer, alleen kon hij niet echt een vuist maken ten opzichte van de snelste drie. Zijn achterstand was al behoorlijk te noemen.
Opvallend in de eerste training was dat de vrijdagcoureurs stuk voor stuk wat verder naar achteren staan dan normaal. Zo blijkt maar weer eens dat Monaco zijn eigen wetten heeft. Vooral ook omdat het erg druk was op de baan voor de eerste sessie. Zelfs de toppers lieten wat langer hun gezicht zien dan normaal.
De vrijdagtesters stonden nog wel in de toptien. Robert Kubica was zesde, voor Alexander Wurz, Jenson Button en Robert Doornbos. Ook voor Rubens Barrichello was er nog plek vrij in de toptien. Ondanks een achterstand die al ruim anderhalve seconde bedroeg. Daarachter, in het middenveld, stonden de vertrouwde namen. De Red Bull-, Williams- en Toyota-coureurs waren er allemaal te vinden. Enige vreemde eend in de bijt was Felipe Massa, die er niet in slaagde een competitieve tijd te klokken.
Achteraan waren er eveneens weinig verrassingen. De V10-motor van Scuderia Toro Rosso werd met name in de nauwe straten van Monaco gevreesd, maar die vrees blijkt vooralsnog ongegrond. Zelfs Tiago Monteiro was sneller dan de Toro Rosso-racecoureurs. En Christijan Albers was juist net wat langzamer dan de junioren van Red Bull.
Bij Kimi Raikkonen verliep de eerste training wat minder voorspoedig. De Fin zette geen tijd neer en viel stil. Er moest zelfs even een brandblusser tevoorschijn worden gehaald. Vooralsnog is er echter niks bekend over het eventueel wisselen van zijn motor. Het was in ieder geval duidelijk te zien dat er rookontwikkeling was aan de achterkant van de McLaren. Mocht hij zijn motor moeten wisselen, dan is dit zeer opvallend aangezien hij juist met een verse krachtbron rijdt. Klik hier voor de tijden.