Dat het Mercedes-duo het net zo lastig zal krijgen als vorig jaar in Singapore, is daarmee nog niet gezegd. Hamilton en Rosberg reden hun snelste ronden op de zachte Pirelli’s, in tegenstelling tot de concurrentie, die zonder uitzondering gebruik maakte van de ultrasofts. Anders dan teamgenoot Vettel kon Ferrari-coureur Kimi Räikkönen zich niet mengen in het gevecht om de hoogste plekken. De Fin stond ruim drie kwartier in de pits, en kwam pas met een kwartier te gaan nog even de baan op. Verder dan de zesde plek, een seconde achter Verstappen, kwam Räikkönen niet meer. Niet probleemloos
Helemaal probleemloos verliep Verstappens training niet. Niet lang nadat hij zijn snelste ronde had gereden, klaagde de Nederlander dat de achterbanden van zijn set supersofts al na vier ronden grip begonnen te verliezen. Aan het begin van de training schampte Verstappen bovendien met zijn rechter achterwiel de muur bij het uitkomen van bocht 21. Hij zal misschien even terug hebben gedacht aan zijn rampenweekend in Monaco, maar dit keer liep Verstappens Red Bull geen schade op. Later in de training kopieerden ex-wereldkampioenen Sebastian Vettel en Fernando Alonso Verstappens actie, ook zonder schade. Ook Jenson Button kreeg te maken met een probleem: hij viel op de baan stil aan het einde van zijn installatieronde. Daarop duwden marshalls Button terug naar de pits. Later kon de McLaren-rijder alsnog de baan op. Dat gold niet voor Romain Grosjean, die wegens een motorprobleem helemaal niet in actie kwam.