Niet voor de eerste keer dit seizoen kwam Michael Schumacher in aanraking met een Williams-bolide. Botste hij in Australiïe met Nick Heidfeld, dit keer ging het fout met Mark Webber. Maar wie was de schuldige? De Australiër weet wel wie er fout zat, hij beschuldigde de Ferrari-coureur na de race immers van het ongeoorloofd verdedigen van zijn positie. De Williams-coureur koos in bocht 12 voor de binnenkant, omdat hij geen flauw idee had wat Schumacher aan het doen was. ,,Ik lag een ronde achter Michael, maar ik was veel sneller. Persoonlijk vind ik het nogal raar dat Michael onder het remmen zijn positie zo fel verdedigde, we hebben juist afgesproken dat dit niet kan in de remzone."

Toen hem hek eenmaal van de dam was, greep ook Webber naar ongeoorloofde middelen. ,,Uiteindelijk moest ik ook van mijn lijn afwijken waarna mijn actie niet echt van veel respect getuigde. Een botsing was daarna onvermijdelijk." Over een race-ongeval wilde hij het desondanks niet hebben. ,,Onder het aanremmen maakt het niet uit of je een ronde achter ligt Ik was sneller en wilde gewoon mijn race vervolgen. Natuurlijk hebben er twee schuld, maar een normaal race-incident was het niet."

Schumacher zelf vertelde na de race dat hij eerst de videobeelden nog even wilde analyseren. ,,Op het rechte stuk zag ik hem komen, hij zat rechts van me op het moment dat ik aanremde. Vanaf dat moment kon ik hem niet meer zien, echt naast me zat hij niet. Pas toen hij tegen mij aanreed wist ik waar hij zat." Volgens de zevenvoudig wereldkampioen had Webber gewoon zijn verlies moeten nemen. ,,Hij lag een ronde achter en dat maakt hij niet zomaar meer goed. Echt veel nut had zijn actie niet."

Vandaag maakte de Ferrari-coureur op zijn persoonlijke website niet al te veel worden meer vuil aan het incident: ,,Eerlijk gezegd hadden we vooraf al niet verwacht dat we punten zouden scoren in Turkije. Na de botsing met Webber had ik een stuurprobleem waarna ik naar de pit kwam om dat recht te zetten. De enige reden dat ik daarna nog de baan op kwam was om een betere uitgangspositie voor de kwalificatie te realiseren."

KVN