‘Voormalig topteam, thans in verval, zoekt enthousiaste medewerkers om het tij te keren.’ Zo ongeveer zou de wervingstekst in de personeelsadvertenties van Williams kunnen luiden. Het team van Sir Frank heeft deze week volop nieuwe mensen aangesteld in een poging om weer terug aan de top te komen. Daarnaast werd een titelsponsor gestrikt. Komend weekend weten we wie het is.


In een interview met Autosport vertelt Frank Williams dat hij een hele reeks topmensen naar zijn team heeft gehaald. ,,Ik ben blij dat Williams zijn aantrekkingskracht voor technische toptalenten heeft behouden. We hebben een aantal van de beste beschikbare mensen binnengehaald.”

De meest in het oog springende naam is die van Jon Tomlinson, momenteel nog hoofd aërodynamica bij Renault. Hij komt in maart naar Williams en krijgt daar gezelschap van Amit Chakraborty, die bij McLaren werkte en ook gespecialiseerd is in aërodynamica. Het ontwerpduo wordt gevormd door Ed Wood (afkomsitg van Prodrive) en John Russel, die voor Jaguar werkte.

,,Qua faciliteiten hoeven we voor niemand onder te doen”, zegt Williams. ‘’Door deze aanstellingen willen we ons potentieel optimaal benutten, en we zijn nog volop bezig met het versterken van ons team.”

Er was deze week meer goed nieuws voor Williams: komend weekend maakt het team de nieuwe titelsponsor bekend. Het zou gaan om een meerjarige overeenkomst met een waarde van circa 25 miljoen pond per seizoen. Williams-topman Chris Chapple noemde de aankondiging ’een hoogstandje van ons commerciële team.’