Winkelhock treedt in de voetsporen vader
Spyker start dit weekend op de Nürburgring met een geheel Duits rennersduo nu het de 27-jarige Duitser Markus Winkelhock gelukt is om een racezitje te bemachtigen voor de aankomende Grand Prix. De Duitser treedt daarmee in de voetsporen van zijn vader, Manfred Winkelhock.
Vader Winkelhock startte tussen 1982 en 1985 in 46 Grand Prix’ voor de teams van ATS, Brabham en RAM. De laatste Grand Prix-start van Winkelhock senior was op de Nürburgring in 1985, voordat hij datzelfde jaar bij een Sportscar ongeluk op het Canadese Mosport circuit om het leven kwam. Markus heeft altijd contact gehouden met Mercedes-baas Norbert Haug, die een goede vriend van zijn vader was. Na zijn besluit om ondanks zijn vaders dood toch te willen racen, was het Haug die de jonge Winkelhock heeft geholpen om een carrière in de DTM te beginnen. Via Formule 3, DTM en Renault World Series is Winkelhock vorig jaar bij Midland terechtgekomen als test- en reservecoureur. Naar verluidt is de Duitser zeer populair binnen het team van Spyker, en niet alleen vanwege zijn grappen en grollen. Teambaas Colin Kolles is vol lof over de rol die Winkelhock tot nu toe binnen het team speelt. ,,Markus is een zeer populair en gerespecteerd lid van ons team en heeft als testcoureur een belangrijke rol gespeeld in de ontwikkeling van de wagen.” Winkelhock kwam onlangs nog voor het DTM-team van Kolles in actie. Wat die ‘belangrijke rol’ precies inhoudt is onduidelijk, want dit jaar heeft Winkelhock slechts 2,5 uur in de Spyker gereden op Paul Ricard in mei. Vorig jaar reed hij voor Midland op vrijdag in Bahrein, Australië, Duitsland en Hongarije. Markus' oom Joachim heeft ook een kortstondig Formule 1-avontuur op zijn naam. Hij probeerde zich in 1989 acht keer tevergeefs te kwalificeren met het Franse AGS. BR
Vader Winkelhock startte tussen 1982 en 1985 in 46 Grand Prix’ voor de teams van ATS, Brabham en RAM. De laatste Grand Prix-start van Winkelhock senior was op de Nürburgring in 1985, voordat hij datzelfde jaar bij een Sportscar ongeluk op het Canadese Mosport circuit om het leven kwam. Markus heeft altijd contact gehouden met Mercedes-baas Norbert Haug, die een goede vriend van zijn vader was. Na zijn besluit om ondanks zijn vaders dood toch te willen racen, was het Haug die de jonge Winkelhock heeft geholpen om een carrière in de DTM te beginnen. Via Formule 3, DTM en Renault World Series is Winkelhock vorig jaar bij Midland terechtgekomen als test- en reservecoureur. Naar verluidt is de Duitser zeer populair binnen het team van Spyker, en niet alleen vanwege zijn grappen en grollen. Teambaas Colin Kolles is vol lof over de rol die Winkelhock tot nu toe binnen het team speelt. ,,Markus is een zeer populair en gerespecteerd lid van ons team en heeft als testcoureur een belangrijke rol gespeeld in de ontwikkeling van de wagen.” Winkelhock kwam onlangs nog voor het DTM-team van Kolles in actie. Wat die ‘belangrijke rol’ precies inhoudt is onduidelijk, want dit jaar heeft Winkelhock slechts 2,5 uur in de Spyker gereden op Paul Ricard in mei. Vorig jaar reed hij voor Midland op vrijdag in Bahrein, Australië, Duitsland en Hongarije. Markus' oom Joachim heeft ook een kortstondig Formule 1-avontuur op zijn naam. Hij probeerde zich in 1989 acht keer tevergeefs te kwalificeren met het Franse AGS. BR