Komend seizoen biedt niet alleen de motor een kans dichter bij Mercedes te komen, maar ook het drastisch gewijzigde technisch reglement, dat de auto’s fors meer neerwaartse druk laat opwekken. Dat weet Horner. “Dat het chassis een grotere rol gaat spelen, kan de verschillen ook kleiner maken.” Maar hoe de zaken er echt voor staan, wordt pas duidelijk bij de openingsrace in Australië. “Je weet natuurlijk niet waar de anderen mee komen”, zegt Horner. “We kunnen alleen maar onze uiterste best doen, en ons in Melbourne pas zorgen maken over de tegenstanders.”
Horner hoopt op nieuwe sprong voorwaarts Renault
Sutton Images
Vincent Sondermeijer
10 januari 2017
Red Bull-teambaas Christian Horner hoopt dat Renault deze winter net zoveel vooruitgang boekt als een jaar geleden. Dan kan zijn formatie het gat met Mercedes misschien dichten, denkt de Brit.
“Renault werkt heel hard’, zegt Horner. “Als ze deze winter net zulke vooruitgang kunnen boeken als vorig jaar, komen ze qua vermogen heel dicht in de buurt bij Mercedes. Zeker nu het motorreglement al een tijd stabiel is.”
Een jaar geleden hadden Renault en Red Bull zich net weer met elkaar verzoend, nadat lange tijd een scheiding onvermijdelijk had geleken. Red Bull was ontevreden over de zwakke en onbetrouwbare motoren die de Fransen in 2014 en 2015 leverden. Afgelopen seizoen waren de Renaults echter een heel stuk beter. Red Bull won twee races; Daniel Ricciardo en Max Verstappen pakten zestien podiums.
Chassis
Komend seizoen biedt niet alleen de motor een kans dichter bij Mercedes te komen, maar ook het drastisch gewijzigde technisch reglement, dat de auto’s fors meer neerwaartse druk laat opwekken. Dat weet Horner. “Dat het chassis een grotere rol gaat spelen, kan de verschillen ook kleiner maken.” Maar hoe de zaken er echt voor staan, wordt pas duidelijk bij de openingsrace in Australië. “Je weet natuurlijk niet waar de anderen mee komen”, zegt Horner. “We kunnen alleen maar onze uiterste best doen, en ons in Melbourne pas zorgen maken over de tegenstanders.”
Komend seizoen biedt niet alleen de motor een kans dichter bij Mercedes te komen, maar ook het drastisch gewijzigde technisch reglement, dat de auto’s fors meer neerwaartse druk laat opwekken. Dat weet Horner. “Dat het chassis een grotere rol gaat spelen, kan de verschillen ook kleiner maken.” Maar hoe de zaken er echt voor staan, wordt pas duidelijk bij de openingsrace in Australië. “Je weet natuurlijk niet waar de anderen mee komen”, zegt Horner. “We kunnen alleen maar onze uiterste best doen, en ons in Melbourne pas zorgen maken over de tegenstanders.”
Gerelateerd nieuws
Vader Sergio Pérez twijfelt niet aan contract: ‘Checo is de meest gewilde coureur in F1’
24 april 2024 17:45 - Nieuws
Norris is een interessante aanwinst voor Red Bull: ‘Zullen hem nooit wegcijferen’
22 april 2024 13:30 - Nieuws
Kwalificatie GP China: Verstappen evenaart stokoud record Häkkinen, flop Hamilton
20 april 2024 10:17 - Nieuws