Teambaas Christian Horner heeft voor de goede orde nog maar eens herhaald dat Red Bull in 2015 gewoon verder gaat met Renault, ook al zitten daar wel enkele haken en ogen aan.

Over de vooralsnog tegenvallende prestaties van de Renault V6-motor die achterin de Red Bull RB10 ligt en wat voor effect de motorperikelen hebben gehad op de relatie tussen het team en de motorleverancier is al veel gezegd en geschreven, maar van een breuk tussen beide partijen is – zolang Renault niet door een bepaalde ondergrens zakt – geen sprake, vertelt Horner aan Autosport.

“We hebben een doorlopend contract en het is honderd procent zeker dat we ook volgend jaar met een Renault-motor rijden”, verklaart Horner, die hier ondanks hoe stellig hij dit zegt wel direct enigszins op moet terugkomen, want honderd procent zekerheid staat bij Red Bull niet gelijk aan onvoorwaardelijke trouw: “Zoals altijd staan er namelijk wel bepaalde prestatieclausules in de overeenkomst.”

“Maar”, zo vervolgt de teambaas. “We denken op het moment niet na over mogelijke alternatieven voor Renault en we vertrouwen er bovendien op dat ze hun problemen weten op te lossen.”

“Renault weet volgens mij zelf ook heel goed hoe het er voor staat”, stelt Horner, die vertrouwen heeft geput uit de gesprekken die hij tijdens het vorige raceweekend – in Monaco – heeft gevoerd met Charlos Ghosn, de ceo van het overkoepelende Renault-Nissan.

Horner weerspreekt verder dat Red Bull, ondanks de clausules in het contract, bepaalde ultimatums heeft gesteld aan Renault. “Het enige wat we ze duidelijk hebben gemaakt is dat we willen dat de situatie zo snel mogelijk verbetert.”