Group Lotus CEO Danny Bahar vindt het geen probleem als er volgend jaar twee teams op de grid staan die naar de naam Lotus luisteren: “Hoe meer hoe beter.”

Nu Renault vanaf 2011 door het leven gaat als Lotus Renault GP is het de vraag hoe het Lotus Racing dat in 2010 op de grid stond voortaan door het leven gaat.

Alternatieve namen die genoemd worden zijn onder meer Team Air Asia en 1Malaysia Racing, maar volgens Bahar (links op de foto) is het geen probleem als het team van Tony Fernandes volgend jaar ook weer Lotus of zelfs Team Lotus heet: "Ik heb daar geen moeite mee, ik zou het zelfs nog beter vinden als er vier teams meedoen die Lotus in hun naam hebben", zegt hij tegen BBC Radio Norfolk.

"De perikelen omtrent de Lotus-naam zijn ontzettend opgeklopt door de media", verklaart Bahar namelijk. "Onze Maleisische aandeelhouders hebben alles opgelost met de mensen van 1Malaysia Racing en de kou is uit de lucht."

Dat Group Lotus ervoor koos om met Renault in zee te gaan en geen samenwerking met het team van Fernandes wilde aangaan, moet volgens Bahar bovendien niet worden opgevat als een steek onder water naar laatstgenoemde: "De keuze voor Renault was een strategische. Het kost veel tijd en geld om een nieuw team naar de top te brengen en er een winnend team van te maken, en wij kunnen ons dat niet veroorloven."

"Wij willen namelijk niet meedoen om het meedoen, maar om te winnen", legt Bahar verder uit. "Dat is ook waarom we voor een team uit de top vijf gekozen hebben, want we zien dat dit team het potentieel heeft om weer om het kampioenschap mee te doen."