Bridgestone staat open voor een agressievere strategie bij het vaststellen van de beschikbare bandensoorten voor de rest van het seizoen. Dat meldt Autosport.com.

De Grand Prix van Canada was bijzonder spannend, mede doordat de teams voor het eerst echt werden uitgedaagd op het gebied van bandenstrategie. Niet alleen de zachte banden, maar ook de hardere compound raakten snel versleten op het nauwelijks gebruikte Canadese asfalt.

Hirohide Hamashima, de motorsportbaas van Bridgestone, geeft tegenover Autosport aan dat de Japanse fabrikant bereid is om te proberen dit soort situaties in de toekomst te herhalen.

“Onze hoogste prioriteit is het leveren van veilige banden die voor iedereen gelijk zijn”, zegt Hamashima. “We willen geen banden met blaren, want dat is een risico. Maar als we er zeker van kunnen zijn dat de zachtste banden geen gevaar vormen, nemen we die de rest van het seizoen zo veel mogelijk mee.”

Voor Valencia en Silverstone liggen de beschikbare banden al vast. De komende race hebben de teams opnieuw de superzachte en medium banden tot hun beschikking. Naar Engeland neemt Bridgestone de zachte en harde banden mee. Vanaf Duitsland kan Bridgestone de nieuwe strategie in werking stellen.

Maar hoewel Bridgestone het ziet zitten om meer spanning te creëren door middel van de bandenkeuze, geeft Hamashima aan dat de omstandigheden in Montréal moeilijk te dupliceren zijn. Niet alleen was er een nieuwe asfaltlaag aangebracht, het circuit wordt ook zelden gebruikt voor racedoeleinden.

“De banden konden niet genoeg vervormen om op temperatuur te komen, met name aan het begin van de race”, zegt Hamashima. “We hebben veel geleerd tijdens het afgelopen weekend en gaan de banden analyseren om hier in de toekomst profijt uit te halen.”