Wie Pedro de la Rosa en Narain Karthikeyan bij de start zag wegrijden, moet hebben gedacht dat de twee HRT’s nog op de handrem stonden. Toch viel de schade achteraf best mee.

 

Pedro de la Rosa liep op weg naar zijn 21ste plaats namelijk maar een ronde achterstand op en dat is in het licht van de beroerde voorbereiding die het team dit seizoen kende, best in orde. Narain Karthikeyan werd een keer vaker gedubbeld en eindigde als 22ste. Maar die start…

 

“Die was inderdaad niet best”, geeft De la Rosa toe. “Gelukkig kon ik al vrij snel bij de rest aanhaken. In het begin had ik een gevecht met Kovalainen, wat erg bemoedigend was, en ook de Marussia’s waren nooit ver weg. Ik kon ze weliswaar niet te pakken krijgen, maar ik hoefde ook niet veel op ze toe te geven. Over het algemeen ging het goed, er is weer wat vooruitgang geboekt, de pitstops gingen beter dan in Maleisië en de auto is prettig om te besturen.”

 

De reden voor de slechte start van de HRT’s wordt toegelicht door Narain Karthikeyan. “We hebben een nieuw startsysteem op de auto en dat werkt nog niet goed. Daarna ging het op de zachte banden ook niet goed, want de auto voelde op de rechte stukken heel nerveus aan. Maar nadat ik ben gewisseld naar de harde banden liep het veel beter. De balans was goed, al komen we nog snelheid tekort. Maar zoals het nu gaat, heb ik er best vertrouwen in.”